هر آنچه باید درباره فنگ شویی بدانید

هر آنچه باید درباره فنگ شویی بدانید : سنت چینی باستان از اصول طراحی داخلی برای بهبود زندگی شما استفاده می کند. فنگ شویی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟ فنگ شویی فقط یک کلمه کلیدی برای طراحان داخلی و مشاوران املاک نیست: این یک فلسفه باستانی چینی است که به مردم کمک می کند تا با هماهنگ کردن فضاهای زندگی خود با طبیعت از طریق طراحی فضایی ، در نحوه زندگی خود تعادل پیدا کنند. کلید چی به معنای انرژی است که همه موجودات زنده را به هم متصل می کند. گفته می شود که فنگ شویی از طریق اجرای اصول طراحی خاص که باعث خوشبختی می شود ، اجازه می دهد انرژی شما بدون محدودیت در خانه شما جریان یابد و کیفیت کلی زندگی شما را بهبود بخشد.

تاریخچه فنگ شویی

در 30 سال گذشته ، مفهوم فنگ شویی در دنیای طراحی داخلی آمریکا طرفداران وفاداری پیدا کرده است ، اما فلسفه طراحی ریشه در چین باستان دارد. این فلسفه از طالع بینی سرچشمه گرفته است ، زیرا فرهنگهای باستانی قطعات را طوری طراحی کرده اند که با اجرام آسمانی مانند ستارگان هماهنگ شوند. در طول هزاران سال ، تمرین کنندگان فلسفه را اصلاح کردند ، در نهایت آن را به برنامه ریزی شهری بسط دادند ، سپس آن را در خود خانه متراکم کردند. در مورد نام فنگ شویی ، فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب است – این عبارت از یک شعر باستانی در مورد ارتباط زندگی انسان و محیط گرفته شده است.

اصول اساسی فنگ شویی

برای اینکه اجازه دهید انرژی چی بدون زحمت در خانه شما جریان یابد ، فنگ شویی اصول زیادی را باید رعایت کند ، از مکان های دقیق برای چیدمان مبلمان (هرگز تخت را زیر پنجره قرار ندهید!) تا تعیین رنگ جلوی خود. درب (بستگی به جهت اصلی دارد) در حالی که کتب های مختلف فنگ شویی تنوع زیادی در این اصول ارائه می دهند ، در اینجا چندین اشتراک وجود دارد که اساس فلسفه را تشکیل می دهد.

نقشه فنگ شویی باگوآ

Bagua، که به معنی “هشت منطقه” است ، یک نقشه انرژی است که روی نقشه طبقه خانه شما قرار گرفته است. این یک شبکه سه در سه با هشت جعبه است که هر کدام نمایانگر طبقه بندی متفاوتی از زندگی شما هستند-که به راحتی به ثروت ، شهرت ، عشق ، خانواده ، فرزندان ، دانش ، شغل و افراد مفید ترجمه می شود-با جعبه مرکزی نماینده شما. اگر هر یک از این زمینه ها در زندگی شما نیاز به بهبود دارد ، باید اصول فنگ شویی مناسب را در فضای مربوط به خانه خود اعمال کنید.

پنج عنصر

اصول فنگ شویی همچنین بر پنج عنصر: زمین ، فلز ، آب ، چوب و آتش متمرکز است. در حالی که هر کدام را می توان به معنای واقعی کلمه از نظر ترکیب با خانه (به عنوان مثال ، مبلمان چوبی برای شومینه) در نظر گرفت ، آنها همچنین با احساسات ، رنگ ها ، اشکال و مناطق خاصی در نقشه باگوا مطابقت دارند. در نهایت ، شما باید از طراحی داخلی برای ایجاد تعادل بین هر پنج عنصر برای بهترین جریان چی استفاده کنید ، به طوری که نیازهای شما در طول زندگی تغییر می کند.

یین و یانگ

فلسفه ین و یانگ در بسیاری از زمینه های مطالعاتی چین باستان ، از هنرهای رزمی گرفته تا پزشکی تا فنگ شویی نفوذ کرده است. این یک مفهوم دوگانگی است و نشان می دهد که نیروهای متقابل به هم متصل هستند و به منظور ایجاد هماهنگی در کنار هم کار می کنند: یین یک انرژی منفعل و نرم است ، در حالی که یانگ یک نیروی تهاجمی و جسورانه است. از آنجا که به طراحی داخلی مربوط می شود ، شما باید تعادل هر دو نوع انرژی را داشته باشید ، با انرژی yin در فضاهای آرام و آرامش بخش مانند اتاق خواب یا حمام و انرژی یانگ در فضاهای اجتماعی تر و پربارتر مانند آشپزخانه یا دفتر کار در خانه .

چگونه می توانم فنگ شویی را در خانه خود وارد کنم؟

فنگ شویی یک سنت پیچیده است و دارای اجزای متعددی است که برای تفسیر کامل به مطالعه زیادی نیاز دارد. در حالی که مطمئناً می توانید به تنهایی قدم هایی در دنیای فنگ شویی بردارید ، بسیاری از افراد مشورت با متخصصان فنگ شویی را برای واقعاً بازسازی فضای خود مفید می دانند. همچنین از طریق آموزش فنگ شویی می توانید به خود و اطرافیانتان کمک کنید.

موقعیت فرماندهی در فنگ شویی کجاست؟

موقعیت فرماندهی نقطه ای در اتاقی است که دورترین فاصله از درب است و در راستای مستقیم آن نیست. شما را مورب درب قرار می دهد. در حالت ایده آل ، شما باید یک دید واضح از درب داشته باشید. موقعیت فرماندهی جایی است که می خواهید بیشتر وقت خود را در آن اتاق بگذرانید. دستورالعمل های فنگ شویی به شما پیشنهاد می کند که این موقعیت غالب را در اتاق تعیین کنید ، و اگر می توانید تخت ، میز کار یا اجاق گاز خود را در یک راستای مورب قرار دهید. این سه قسمت از خانه شما بسیار مهم هستند زیرا هر کدام بخش مهمی از زندگی شما را نشان می دهند. تختخواب به معنای شماست ، میز تحریر حرفه شماست و اجاق گاز نشان دهنده ثروت و تغذیه شماست.

, , ,