چه چیزی آب قلیایی را متفاوت می کند؟

آب قلیایی چیست؟ چه چیزی آب قلیایی را متفاوت می کند؟ مزه اش چطور است؟ آیا ایمن است؟ آب برای هر سلول ، بافت و اندام بدن شما مهم است. بهترین راه برای هیدراته ماندن نوشیدن آب مورد نیاز بدنتان است. اما کدام نوع آب؟ برخی ادعا می کنند که آب قلیایی بهتر از هر چیزی است که می توانید از شیر آب دریافت کنید. آیا حقیقت دارد؟ اگر قصد خرید آب قلیایی دارید و از مزایای آن اطلاعی ندارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چه چیزی آب قلیایی را متفاوت می کند؟

آب ترکیبی از هیدروژن و اکسیژن است. به همین دلیل است که شما آن را H2O می نامید. سطح pH آب میزان اسیدی بودن آن را تعیین می کند و از 0 تا 14 متغیر است. pH 7 خنثی در نظر گرفته می شود. این عدد “هفت” خنثی یا متعادل بین اسیدی و قلیایی در نظر گرفته می شود. اگر آب در مقیاس pH زیر 7 باشد ، “اسیدی” است. اگر بیشتر از 7 باشد ، “قلیایی” است.

دستورالعمل EPA بیان می کند که pH آب لوله کشی باید بین 6.5 تا 8.5 باشد. با این وجود ، آب لوله کشی در ایالات متحده بسته به محل زندگی شما کمتر از آن – در محدوده 4.3 تا 5.3 – کاهش می یابد.

بسته به اینکه قلیایی است یا خیر ، آب بطری تحت استانداردهای مختلفی قرار می گیرد. آب قلیایی بطری دارای سطح pH بالاتر از 7 است. در برخی موارد ، تولیدکنندگان از دستگاه خاصی برای تغییر ترکیب شیمیایی آب استفاده می کنند. در مواقع دیگر ، آنها مواد مغذی را به آب اضافه می کنند تا pH آن تغییر کند.

برای مقایسه ، آب پرتقال دارای pH 3.3 و قهوه سیاه حدود 5 است. آب خالص دارای pH خنثی 7 است. اما آب لوله کشی در ایالات متحده به پایین تر از آن – در محدوده 4.3 تا 5.3 – بستگی دارد.

pH چیست ؟

مقدار pH یک غذا تابع مستقیم یونهای هیدروژن آزاد موجود در آن غذا است. اسیدهای موجود در غذاها یونهای آزاد هیدروژن آزاد می کنند. یون های هیدروژن طعم ترش متمایز خود را به غذاهای اسیدی می دهند. بنابراین ، pH ممکن است به عنوان معیار اسیدیته آزاد تعریف شود. به طور دقیق تر ، pH به عنوان گزارش منفی غلظت یون هیدروژن تعریف می شود. محدوده pH از صفر تا 14 گسترش می یابد. مقدار pH 7 خنثی است ، زیرا آب خالص دارای pH دقیقاً 7 است. مقادیر کمتر از 7 اسیدی هستند. مقادیر بیشتر از 7 پایه یا قلیایی هستند.

بررسی آب قلیایی از نظر فعالان حوزه سلامت

علاقه مندان به آب قلیایی ادعا می کنند که افزایش هیدروژن آن نسبت به آب معمولی ، به ویژه پس از یک تمرین سخت ، هیدراتاسیون بیشتری را تأمین می کند.

طرفداران این مواد همچنین می گویند که آب آشامیدنی معمولی با PH زیر 7 اسید زیادی در خون و سلول های شما ایجاد می کند. آنها pH پایین آب ساده را مسئول انواع مشکلات سلامتی ، از پوکی استخوان گرفته تا سرطان می دانند.

آب قلیایی تر اسید موجود در جریان خون را کاهش می دهد

متابولیسم را بهبود می بخشد

انرژی را افزایش می دهد

پیری را کند می کند

گوارش را بهبود می بخشد

از بین رفتن استخوان را کاهش می دهد

حامیان آب با pH بالا می گویند که این ماده همچنین می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد.

, ,