۴ سوالی که باید قبل از انتخاب فایبرسمنت ایران برد بپرسید

۴ سوالی که باید قبل از انتخاب فایبرسمنت بپرسید : سیمان الیافی از قرن نوزدهم وجود داشته است و از آن زمان تاکنون، روند تولید آنچنان تغییر نکرده است! جدای از پیشرفت در فناوری ماشین آلات و حذف آزبست ، مواد تشکیل دهنده و فرآیند تولید محصولات فایبرسمنت تقریباً ثابت مانده است. فایبرسمنت برد در حال حاضر یکی از بهترین مصالح صفحه ای شکل موجود برای پوشش انواع نما ، دیوار و کف هست که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می شود. معماران و پیمانکاران تصمیمات زیادی در هنگام طراحی، برنامه‌ریزی و ساخت نمای ساختمان دارند.

فایبرسمنت ایران برد اولین فایبر سمنت برد بدون گچ در ایران می باشد که ورق های سیمانی مسلح با الیاف بصورت پیش ساخته هستند که از ترکیب سیمان پرتلند ، سیلیس و الیاف سلولز می باشد که به صورت صفحات ۱٫۲۰ در ۲٫۴۰ در می آیند. صفحات سیمانی الیاف دار یا همان فایبرسمنت ایران برد به عنوان ساخت و ساز خشک در ساختمانهایی که سازه آنها اسکلت فلزی و یا بتنی باشد برای نمای بیرونی ، دیوار داخلی ، سقف کاذب با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به منظور پوشش در ساختمانهایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک (LSF) هست ، فایبرسمنت ایران برد ( IR G Board ) بهترین گزینه می باشد. در اینجا ۴ سوال مهم وجود دارد که باید هنگام انتخاب روکش سیمانی الیافی برای ساختمان خود از خود بپرسید:

۱- دوام روکش فایبرسمنت چقدر است؟ چند درصد سیمان در پانل های فایبرسمنت وجود دارد؟

درصد سیمان جایی است که محصول از آن استحکام می گیرد، بنابراین این یک عامل ضروری است که باید قبل از تصمیم گیری در مورد محصول مورد استفاده در نظر بگیرید. هر پانل سیمانی الیافی بین ۵۷ تا ۷۸ درصد سیمان دارد که از ساختمان شما در برابر ترک و شکستگی محافظت می کند.

4 سوالی که باید قبل از انتخاب فایبرسمنت ایران برد بپرسید

۲- آیا روکش فایبرسمنت در برابر آب و هوا مقاوم است؟

بسته به محل پروژه شما، ساختمان شما ممکن است مجبور به تحمل شرایط آب و هوایی سخت مانند یخبندان، قرار گرفتن در معرض شدید خورشید یا محیط دریایی باشد که اگر محصول پوشش نما خود را با دقت انتخاب نکنید، می تواند منجر به زنگ زدگی شود. خصوصیات پانل های فایبرسمنت عبارتند از:

  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر دریا
  • عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری

این به این دلیل است که یک محصول روکش رنگی است و با لایه ای از درزگیر محافظت می شود. بنابراین لازم نیست نگران زنگ زدگی یا محو شدن روکش خارجی باشید!

۳- درصد ضایعات در نمای فایبرسمنت چقدر است؟

طراحی و طرح پروژه شما سطح برش پانل مورد نیاز را تعیین می کند. هرچه قطع شدن پانل بیشتر باشد، هدر رفت و هزینه بیشتر می شود.  ما برای اطمینان از حداکثر بهینه‌سازی پانل، راهنمایی‌های مناسب را به مشتریان خود ارائه می‌کنیم. خدمات ما شامل تجزیه و تحلیل انحرافی و تفکیک هزینه است که به معمار و نقشه بردار کمی اجازه می دهد قبل از اینکه پروژه به مناقصه برود بودجه بندی کنند. این نه تنها هزینه کلی پروژه را کاهش می دهد، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر است و راندمان عملیاتی در محل را بهبود می بخشد، زیرا محصول فایبرسمنت به اندازه بریده شده و بر اساس آن روی هم چیده می شود!

۴- درجه حریق پوشش فایبرسمنت چیست؟

ایمنی آتش نشانی در سال های اخیر به دلایل خوبی در خط مقدم ذهن بسیاری از ما قرار گرفته است. هنگام انتخاب نمای ساختمان خود، باید از درجه آتش سوزی محصول و آزمایشاتی که برای اطمینان از حداکثر ایمنی انجام می شود مطلع شوید. روکش فایبرسمنت دارای درجه آتش سوزی A2 s1-d0 است که ایمن ترین درجه آتش ممکن برای یک محصول سیمانی الیافی است. این بدان معنی است که غیر قابل احتراق است، قطرات شعله از خود ساطع نمی کند و دود کمی تولید می کند یا اصلاً دود نمی کند.

همانطور که بارها و بارها در مطالب خود گفتیم دلایل زیادی برای انتخاب نمای فایبرسمنت وجود دارد که اولین آنها ظاهر است. فایبرسمنت بیش از پنج برابر ضخیم‌تر از وینیل است و شیارهای عمیق‌تر و جلوه‌ای اصیل‌تر از دانه‌های چوب را می‌دهد. نتیجه ای زیباتر از وینیل که پلاستیکی است، به خصوص در یک خانه تاریخی .
استاندارد بودن فایبرسمنت ممکن است ضروری باشد. این تضمین می کند که محصولی که خریداری می کنید از عالی ترین کیفیت برخوردار است و تمام آزمایشات و مراحل ضروری را انجام داده است که استفاده از آن را منطقی می کند.

منبع : https://b2n.ir/u50258