نحوه شستن فیلتر جاروبرقی بوش

نحوه شستن فیلتر جاروبرقی بوش : فیلتر جاروبرقی بوش از مهم ترین بخش های داخلی یک جاروبرقی می باشد که نقش مهمی در عملکرد دستگاه و قدرت مکش آن دارد. فیلتر ها با برخورداری از ساختار فشرده، قادرند ذرات کوچک جمع آوری شده از محیط را گیر بیندازند . قدرت به دام انداختن ذرات در فیلتر های مختلف متفاوت است.معمولا فیلتر اولیه که از نوع کیسه ای، ستاره ای یا کارتریجی می باشد، در کنار یک فیلتر ثانویه یا ایمنی بهترین عملکرد را فراهم می آورد.

انواع فیلتر جاروبرقی بوش

  1. قبل از خرید فیلتر جاروبرقی بوش ، باید درمورد انواع فیلترها اطلاعات کسب کنید تا فیلتری با قدرت مکش و ماندگاری بالا انتخاب و خریداری کنید.
  2. فیلتر هپا به جاروبرقی صنعتی مجهز به فیلتر های با کیفیت از نوع هپا نیازمندند.
  3. فیلتر هپا بسته به مدل ذراتی به کوچکی یک دهم میکرون را نیز جذب می کنند.
  4. فیلتر هپا نسل جدید  در انواع فیلتر جاروبرقی بوش می باشد که ضد آلرژی، مطابق استاندارد NSF و تکنولوژی نانو ساخته شده است، که در برند های اروپایی به چشم می خورد.
  5. اگر جاروبرقی شما مجهز به این فیلتر است، هر دو ماه یکبار آنرا در خلاف جهت نصب و بیرون از خانه تمیز کنید.
  6. هیچوقت این فیلتر را در معرض آب قرار ندهید (رطوبت خاصییت آنرا از بین می برد)

پاکت جاروبرقی بوش ارگومکس (تیپ P ) ، زیمنس

پاکت جاروبرقی بوش ارگومکس (تیپ P ) ، زیمنس

زمان نظافت فیلتر جاروبرقی بوش

انواع فیلتر جاروبرقی بوش، فیلتر مکنده به دلیل مواردی که ذکر شد، باید بطور منظم تمیز و نظافت شود.

بهتر است این کار بعد از هر ۳ یا ۴ بار استفاده از دستگاه انجام بگیرد، البته کاهش قدرت مکش نیز می تواند نشان دهنده پر شدن منافذ فیلتر باشد.

فیلتر هپا جاروبرقی بوش Type P 

تا زمانی که شما به عنوان مصرف کننده و کاربر جاروبرقی بوش و انواع فیلتر جاروبرقی بوش، به نظافت جاروبرقی خود اهمیت ندهید، نمی تواند از جاروبرقی خود توقع مکش بالایی هم داشته باشید که قادر است خانه و کاشانه شما را  تمیز کند.

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که نمی دانند باید جاروبرقی بوش خود را طی زمان و هر چندوقت یکبار تمیز کنند و زمانی که با قدرت مکش پایین جاروبرقی مواجه می شوند.

این سوال برایشان پیش می آید که علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟ چه چیزی باعث شده تا جاروبرقی همانند روزهای اول قدرت تمیزکنندگی نداشته باشد؟ علت کم شدن مکش جاروبرقی به عوامل مختلفی مانند توان موتور و غیره بستگی دارد. اگر با قدرت مکش ضعیف جاروبرقی تان روبرو شدید نگران نباشید و موارد زیر را حتما بررسی کنید.

تمیز کردن جاروبرقی : اگر جاروبرقی تمیز نباشد فیلتر، موتور و قسمت های دیگر جاروبرقی به خوبی کار نخواهند کرد و قدرت مکش جاروبرقی به شدت پایین خواهد آمد.

تنظیم نبودن دستگاه : اگر دستگاه جاروبرقی بوش شما تنظیم نباشد نه تنها قدرت مکش پایینی خواهد داشت، بلکه موارد دیگر جاروبرقی به طور کل کارایی لازم را نخواهند داشت. برای تنظیم کردن دستگاه جاروبرقی می توانید به مکان هایی که تعمیر جاروبرقی بوش و… وسایل الکترونیکی را  انجام می دهند ببرید، یا از دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش خود استفاده کنید.

پر بودن کیسه جاروبرقی : قبل از استفاده از جاروبرقی از وضعیت کیسه جاروبرقی مطلع شوید و آنرا خالی کنید.

خرابی موتور: ممکن از تمامی موارد تمیز بودن و تنظیم جاروبرقی درست باشد اما باز هم جاروبرقی کارایی مناسبی ارائه ندهد. در این صورت موتور جاروبرقی خود را بررسی کنید یا به یک الکتریکی مراجعه کنید.

نشتی هوا از اتصالات: اتصالات داخلی و خارجی جاروبرقی قابل بررسی است و اگر موردی در اتصالات وجود داشته باشد، قطعا قابل حل خواهد بود.

تمیز نبود فیلتر جاروبرقی: تمیز نبودن جاروبرقی و فیلتر جاروبرقی موجب کاهش مکش جاروبرقی خواهد شد، بنابراین طی زمان 3-2 ماه یکبار آن ها را تمیز کنید تا بتوانید کارایی بهتری از این جاروبرقی بگیرید.

پاکت جاروبرقی بوش تیپ G

یادگیری نحوه شستشوی فیلتر جاروبرقی بوش

انواع فیلتر جاروبرقی بوش در اکثر مدل‌ها، درون جاروبرقی و پشت کیسه قرار دارد. برای شستن فیلتر جاروبرقی ابتدا مطمئن شوید، که این فیلتر مناسب شستشو است یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع، مطالعه دفترچه راهنما ، یا نگاه کردن به خود فیلتر می‌تواند به شما کمک کند.

به عنوان مثال در انواع فیلتر جاروبرقی بوش، اگر فیلتر قابل شستشو باشد، شما می‌توانید کلمه W را در کنار شماره‌ی حک شده، روی فیلتر مشاهده کنید. در غیر اینصورت یعنی، فیلتر قابل شستشو نیست و برای تمیز کردن و گرفتن گرد و خاک  فیلتر بهتر است، به فیلتر باد بدهید یا اینکه فیلتر را بتکانید. برای این کار ، بهتر است جلوی دهان و بینی خود را بگیرید، تا از ورود گردوخاک، به بدن خود جلوگیری کنید.

اگر یکی از انواع فیلتر جاروبرقی بوش شما مدت طولانی روی جاروبرقی بوده است (حدود 5-6 ماه) بهتر است، که فقط به شستن فیلتر اکتفا نکنید، بلکه فیلتر را تعویض کنید، فیلتر جدید را به همان صورت که فیلتر قبلی رل خارج کردید، در جای مخصوص خود قرار دهید.

تمیز کردن جاروبرقی ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد ولی همانطور که می دانید نظافت جاروبرقی، این وسیله کاربردی از مهم ترین کارها محسوب می شود و کاربران جاروبرقی باید هر چند ماه یکبار آن را تمیز کنند تا در طولانی تر شدن عمر آن نقش بسزایی داشته باشند.

از تمیز کردن جاروبرقی چه می دانید؟

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد نظافت جاروبرقی برای طولانی تر شدن عمر آن تاثیر بسزایی دارد و کاربران موظف به تمیز کردن این لوازم خانگی برقی هستند تا در مدت زمان طولانی تری به استفاده از آن بپردازند. از مهم ترین لوازم نظافت در منزل می توان به جاروبرقی ها اشاره کرد زیرا این وسیله کاربردی در تمیز کردن خانه نقشه مهمی دارد و به سرعت عمل افراد کمک فراوانی می کند.

حالا به نظافت جاروبرقی می رسیم، ابتدا باید جاروبرقی را در یک محیط باز و دارای تهویه جهت تمیز کردن قرار دهیم زیرا تمیز کردن آن با گرد و خاک فراوان همراه است.جاروبرقی کثیف را از برق بکشید و قسمت فیلتر جدا کنید.