معرفی برندهای کلید و پریز ایرانی

توجه کردن به جزئیات دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست و میتواند تاثیر بسزایی در زیبایی چیدمان داشته باشد. امروزه طراحان دکوراسیون داخلی به این المان های کوچک اما بسیار کاربردی منزل توجه زیادی دارند، یکی از این المان های مادام العمر کلید و پریز است که امروزه خارجی یا ایرانی، در طرح ها و مدل های متنوعی در بازار یافت می شود. با توجه به کاربردی بودن این دو جز کوچک از خانه توصیه می شود برای خرید آن بی دقت عمل نکید و از مارک های شناخته شده و معتبر و با کیفیت استفاده کنید تا برای خود و خانه تان خطر ساز نشود.به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله تصمیم گرفته ایم به معرفی برندهای کلید و پریز ایرانی بپردازیم همراه ما باشید.

انواع کلید و پریز ساختمانی

به طور کلی کلید و پریزها بر اساس شکل و مدل طراحی شان به انواع مختلفی تقسیم می شوند. انواع کلید و پریز را می توان بر اساس تکنولوژی ‌های به‌ کار رفته در آنها به دو دسته کنترلی و معمولی تقسیم کرد که تنها کاربرد کلیدهای لمسی و کنترلی در مقابل کلیدهای معمولی وجه زیبایی و لوکس بودن آنها است، پس اگر به دنبال کلید و پریز لوکس برای فضای داخلی تان هستید حتما به سراغ این مدل های کنترلی و دارای حسگرهای هوشمند بروید. البته هر کدام از این انواع کلید و پریز نیز به نوبه خود دسته بندی هایی متفاوت پیدا می کنند و می توانند برای فضاهای متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند.

برخی از کلیدهای پریز حسگر به گونه ای طراحی می شوند که با حضور شما در فضا و اتاق به طور خودکار روشن می شوند و بعد از خروج شما نیز خاموش می گردند، به همین دلیل نیز می توان گفت که این نور از مدل کلید برق می تواند تاثیر به سزایی در صرفه جویی در مصرف برق داشته باشد.این موضوع در کلیدهای پریز راه پله های ساختمان ها شکل متفاوت تری به خود می گیرد، به گونه ای که این نوع از کلیدها دارای زمان سنج هستند و با تنظیمات تایمر خود در مدت زمان تعریف شده ای خاموش می شوند.

جالب است بدانید که امروزه در طراحی برخی از کلید پریزها امکانی وجود دارد که هر کلید برای قسمت متفاوتی از اتاق تعریف شده باشد. این یعنی برای مثال یک کلید چهار بخشی که قسمتی از آن به چراغ بالای تخت ارتباط پیدا می کند و قسمت دیگری از آن به قسمت در ورودی. به این شکل هم می توانید دسترسی راحت تری داشته باشید و هم مقرون به صرفه تر عمل کنید.

در کنار انواع مدل کلید پریز می توان به کلید و پریزهای ضد آب، کلید لمسی، کلیدهای دارای حسگر حرارتی، پریزهای یو اس بی و… اشاره کرد.

معرفی برندهای کلید و پریز ایرانی

معرفی برندهای کلید و پریز ایرانی

معرفی برندهای کلید و پریز ایرانی

برند های داخلی در تولید محصولات الکتریکی حرفی برای گفتن دارند و از جمله آنها می توان به برند های زیر اشاره کرد که با در نظر گرفت استانداردهای جهانی، مجصولات خود را با قیمت های مناسب تری روانه بازار می کنند.

کلید و پریز ایران الکتریک
کلید و پریز مهسان
کلید و پریز آسیا الکتریک
کلید و پریز ویرا
کلید و پریز دلند

نمونه های ایرانی این محصولات هم دارای تنوع مدل می باشند که با توجه به نیاز و سلیقه شمار طراحی شده و در بازار موجود هستند.

قیمت انواع کلید و پریز در بازار

قیمت کلید و پریز های ایرانی از ۲۵۰۰ تومان تا ۳۰ تومان و کلید و پریز های خارجی بازه ی قیمتی بین ۱۰ تومان تا ۷۰ تومان و بالاتر دارند.

با افزایش جمعیت، ساختمان سازی رشد چشمگیری داشته است و تقاضا برای کلید و پریز و دیگر وسایل روشنایی زیاد شده است، همین امر موجب شده تا سودجویان با کپی از برندهای معروف ایرانی و خارجی، محصولات تقلبی و بی کیفیت را به بازار عرضه کنند و باعث نارضایتی مشتریان بشوند.

یکی از راه های رسیدن به کلید و پریز اصل، خرید این محصولات از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های این برندهاست که جنس اصل و با کیفیت را با گارانتی و ضمانت به مشتری عرضه می کنند!

نکاتی که باید به هنگام خرید کلید و پریز دقت کرد چیست؟

انتخاب و خرید کلید پریز برق جزء مواردی است که شاید کمتر کسی به آن دقت کافی را داشته باشد و بسیاری ها خیلی بی توجه از کنار آن می گذرند. اما حقیقت این است که انتخاب یک کلید پریز مناسب و درست می تواند در وهله اول تاثیر زیادی در ایمنی خانه و بعد از آن زیبایی ظاهری فضا داشته باشد. در این قسمت از مقاله به نکاتی که به هنگام خرید این کوچک پرکاربرد باید دقت کنید برای شما بیان کرده ایم که شامل موارد زیر می باشد:

  • اگر قصد خرید کلید و پریز و یا محصولات پلاستیکی دارید، سعی کنید محصولی را که از پلاستیک مرغوب ساخته شده است را انتخاب نمایید تا در برابر ضربات و زنگ زدگی مقاوم باشد و هنگام نصب و استفاده نشکند.

  • البته همانطور که اشاره کردیم امروزه کلید و پریزها دارای طرح ها و مدل های مختلفی هستند و محدود به پلاستیک نیستند، کلید و پریز های کلاسیک، رنگی، چوبی و یا حتی جواهرنشان از جنس برنج و یا زاماک نیز به بازار عرضه می شوند که همین تنوع، خرید را هنگام انتخاب برای مشتری سخت می کند.

  • هر محصولی با توجه به متریال و مواد اولیه به کار رفته در آن دارای قیمتی منطقی است، بنابراین قبل از خرید هر محصول کمی در مورد کالا تحقیق کنید، و ببینید از چه جنسی ساخته شده و چه قیمتی دارد.

نکته مهم هنگام خرید کلید و پریز

به راستی نمیتوان برند خاصی را برای کلید و پریز به عنوان بهترین مارک معرفی کرد، زیرا تا حد زیادی انتخاب کلید و پریز برند و مناسب به بودجه در نظر گرفته شما برای خرید این محصول بستگی دارد اما به طور کلی معروف ترین برند های کلید و پریز ایرانی متعلق به ایران الکتریک، دلند، مهسان و خیام الکتریک است. با توجه به نوسانات قیمت نمی توان به طور کلی قیمتی از انواع کلید و پریز را ارائه داد. با این حال می توان تنها به ذکر بازه ای از کمترین و بیشتری قیمت های کلید پریز را مشخص نمود. به طور کلی کلید پریزهایی موجود در بازار را می توان از 4 هزار تومان در نمونه های ساده تا حدود 500 هزار تومان در مدل های لمسی و حسگر تهیه و خریداری نمود.شما میتوانید کلید و پریز مورد نیاز خود را از فروشگاه لوازم الکتریکی مهدیار عباسی تهیه کنید.