خرید مبل چرم یا پارچه ای ؟

هنگام خرید یک مبلمان جدید، یکی از تصمیماتی که از ذهن می گذرد، این است که خرید مبل چرم بهتر است و یا پارچه‌ای ؟ این ممکن است یک تصمیم آسان باشد که البته گاهی هم سخت میشود. برای این‌که به شما در این تصمیم‌گیری کمک  کنیم ، مزایا و معایب هر کدام از این نوع مبلمان را میگوییم  و امیدواریم که شما را در تصمیم‌گیری  خرید مبل کمک کرده باشیم.  پس مقاله‌ی زیر را بخوانید تا بفهمید خرید مبل چرم انتخاب مناسبی است و یا مبل پارچه ای ؟

مبلمان چسترفیلد ، در بین مبلمان کلاسیک از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. در حقیقت، شاید بتوان گفت که مبل‌های چسترفیلد، از معروف‌ ترین نوع مبلمان در سطح جهانی می‌باشد.(مبلی با دسته‎ها و پشتی پهن و با ارتفاع یکسان که به سمت عقب پیچانده شده‌اند. این تعریف کاملا درست است و شما این ویژگی‎‌ها را در مبل چسترفیلد می‌بینید)این  نو ع مبلمان مناسب مکان‌های رسمی و کلاسیک است، اما اگر در خانه‌ای مدرن زندگی می‌کنید، مبل‌های پارچه‌ای شاید مناسب  به نظر آیند.البته امروزه مبلمان چسترفیلد یا سبک مدرن نیز به بازار مبلآمده‌اند تا از قافله عقب نمانند.

توجه به راحتی مبل در هنگام خرید مبل چرم :

ممکن است مبلمان چرمی در تابستان کمی چسبناک شوند و یا این‌که در زمستان، سرد باشند، اما زود قضاوت نکنید، شاید چند کوسن و یک پتو مسافرتی ساده، این مشکل مبلمان چرمی شما را به‌ راحتی حل کرده و آن را حسابی گرم و دل‌نشین کنند، مبلمان ها با روکش پارچه‌ای در تمام فصول سال، این مشکل را نخواهند داشت.

خرید مبل چرم یا پارچه ای

خرید مبل چرم یا پارچه ای

نگهداری بعد از خرید مبل چرم :

اگر یک‌ خانه‌ی شلوغ با چند بچه‌ی خردسال دارید و یا اینکه در محل زندگی از حیوان خانگی نگهداری میکنید،به شما خرید مبل چرم را پیشنهاد میکنیم زیرا پاک‌سازی مبلمان چرمی آسان‌تر خواهد بود، و هرگونه مایعات را می‌توان به‌راحتی با یک دستمال مرطوب پاک کرد.

هزینه خرید مبل چرم :

بعد از در نظر گرفتن تمام پارامترها، وقت آن رسیده است که هزینه را در نظر گرفت. خرید مبل چرم می‌تواند برای شما، گران‌تر تمام شود، اما این را در نظر داشته باشید که مدت زمان طولانی‌تری نیز از آن استفاده می‌کنید، پس به آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری شخصی نگاه کنید و از طرف دیگر، مبلمان پارچه‌ای، هزینه کمتری دارد،  و همچنین هنگام تصمیم به تغییر دکوراسیون و یا خرید تصمیم گیری راحت تر میشود.

یک پارچه مبل خوب چه ویژگی هایی میتواند داشته باشد؟

یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در خرید مبل توجه همه را به خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته و مصرفی در مبلمان است.

پارچه مبلی اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و کارایی اولیه و زیبایی و جلوه مبلمانتان از بین میرود و این امر موجب میشود تا شما  دوباره هزینه را متحمل و دست به جیب شوید. به همین‌دلیل  در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت زیاد خرید را انجام بدهید که بهترین و مناسب‌ ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید

البته خیلی از پارچه‌های مبلی موجود در بازار  مبل چینی هستند اما شما باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پارچه موردنظر نباید کش بیاید و در عین حال لطافت خود را داشته باشد و یا پرزهای آن به مرور زمان کنده نشود و یا اصطلاحا کچلی نگیرد. اما برای اینکه خیالتان راحت شود از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که اطلاعات لازم در مورد پارچه انتخابی را در اختیار شما قرار بدهد و  همچنین  از فروشنده  ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را بخواهید و تایید کند.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که از دیر باز طرفداران خودش را داشته است . اگر قصد خرید مبل سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که یکی از بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. حتی به‌نظر خود فروشندگان مبلمان این نوع پارچه برای مبل‌های سلطنتی حرف ندارند و جالب اینکه در بعضی از مواقع شاهد این هستیم  که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک بفروش میرساند.

اسامی انواع پارچه های مبلی :

  • پارچه مبلی میکرولاین
  • پارچه مبلی پورشه
  • پارچه مبلی مازراتی
  • پارچه های مبلی نانو میکرو
  • پارچه های مبلی شانل
  • پارچه های مبلی کوبلن
  • پارچه های مبلی مخمل
  • پارچه مبلی سلطنتی

رایج‌ ترین نوع آنها در مدل‌ مبل‌هایی با پارچه مبلی پورشه میباشد

پارچه های پورشه نیز مانند خیلی دیگر از انواع پارچه های رومبلی انواع مختلفی دارند، بعضی از آن ها ساده هستند و بعضی دیگر دارای طرح های مختلفی هستند، همچنین رنگ بندی پارچه های رومبلی پورشه هم بسیار متفاوت می باشد و دست شما را برای انتخاب باز میکند

انتخاب سبک و رنگ پارچه های مبلی

نوع و کیفیت پارچه های مبل، نکته  بسیار مهم در تناسب نقش، طرح و رنگ آن با دکوراسیون محیطی است که مبلمان در آن قرار می گیرد و به نوعی کامل کننده سبک مبلمان خواهد بود. اندازه و محیط از جمله دیگر عواملی است که در انتخاب پارچه تأثیر خواهد گذاشت. در این مقاله به نکاتی اشاره میکنیم که راهنمای خوبی برای خرید مبل چرم و یا پارچه ای و همچنین انتخاب پارچه مبلمان به شما میدهد.

  • هرگز یک پارچه مبلی با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید
  • برای اتاق های نشیمن شلوغ و پر رفت و آمد سعی کنید که از پارچه های مقاوم تر و بادوام تر، با رنگ های خنثی و ترجیحاً تیره تر استفاده کنید.(رنگ های خنثی : مشکی ، سفید ،خاکستری، بژ ، قهوه ای ، شیری، نقره ای ، برنز و طلایی)
  • رنگ های روشن تر معمولاً برای مبلمان کلاسیک و رسمی تر استفاده می شوند.
  • اگر چند سالی مایل به استفاده از مبلمان محل زندگیتان هستید، سعی کنید بیشتر از پارچه هایی با زمینه (قهوه ای وخاکستری) استفاده کنید.
  • شما میتوانید برای روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن‌های گلدار یا برعکس را انتخاب کنید.

میتوانید رنگ و پارچه مبل خود را با کفپوش ، پرده و فرش و دکوراسیون داخلی منزل خود ست نمایید، در هر سال پارچه ها با اسامی مختلف وارد بازار می شوند ، در سالهای قبل پارچه های طرحدار و گلدار برای نشیمن و بدنه مبلمان استفاده می شد اما با مدرن تر شدن زندگی مردم ، طرح های مبلمان به سمت سادگی سوق بیشتری پیدا کرده و طرح های ساده و بدون گل برای مبلمان مورد توجه بیشتر مردم قرار گرفت و از پارچه های گلدار فقط بر روی کوسن ها یا بالشتک های مبل استفاده می شود .