چطور سئو داخلی سایت را انجام دهیم؟

چطور سئو داخلی سایت را انجام دهیم؟ سئو داخلی سایت که به انگلیسی (Onpage SEO) آن را می شناسند بخش اصلی در سئو سایت است که با رعایت مواردی مانند محتوای مناسب،رعایت اصول کد نویسی و سرعت سایت همچنین موارد کلی دیگر انجام می شود.

چطور سئو داخلی سایت را انجام دهیم؟

از آنجا که کنترل سئو داخلی سایت بر خلاف سئو خارجی سایت در دست شماست پس می توانید تا حد زیادی روی سئو کلی سایت تاثیر بگذارید.

آیا لیست سئو داخلی سایت را می شناسید؟

چک لیست سئو داخلی سایت که در زیر آمده به شما کمک می کند طبق لیست زیر نسبت به عملکرد خود در انجام سئو داخلی سایت اقدام نمایید:

توجه داشته باشید هر یک از موارد زیر کامل کننده یکدیگر در سئو می باشند و دقت در انجام هر یک از موارد می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد.

عنوان صفحات در سئو داخلی چه می تواند باشد؟

اگر بگوئیم عنوان صفحه در سئو داخلی سایت رتبه اول را دارد، اشتباه نگفتیم زیرا بعد از بررسی هزاران سایت و آزمون و خطا متوجه شدیم سایت هایی که عنوان مرتبط و الگوی درست را استفاده نموده بودن جایگاه بهتر و ثابت تری در نتایج جستجو به دست آمده بودند.

از آنجا که تمرکز صفحه با عنوان صفحه مشخص می شود پس استفاده از کلمه کلیدی هدف در عنوان صفحه اولین کاری است که باید انجام دهید.

مشخصات عنوان صفحه

عنوان صفحه باید در حدود 70 کاراکتر باشد و کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده شود.
الگوی صحیح نوشتن عنوان صفحات به صورت زیر می باشد:

عنوان اول | عنوان دوم – نام برند

مهمترین نکته ای که باید آن را رعایت کنید عدم تکرار کلیدواژه در عنوان صفحات است، این کار از دید گوگل اسپم به حساب می آید.

توضیحات متا

توضیحات متا تگی مهم در صفحات است، همانطور که در جستجوی گوگل مشاهده نموده اید، توضیحات کوتاهی در پایین هر لینک در نتایج جستجو ظاهر می شود که توضیح کوتاهی از آنچه در محتویات صفحه وجود دارد را بیان می نماید.

نوشتن توضیحات متا مرتبط و اصولی می تواند افزایش کلیک و همچنین سیگنال ارتباط را برای گوگل فعال بفرستد.

آیا توضیحات متا در سئو سایت تاثیری ندارد؟

هر چند شایعه است که توضیحات متا دیگر تاثیری در سئو سایت ندارد اما واقعا اینطور نیست، توضیحات متا یک سیگنال مرتبط می باشد و اهمیت بالایی دارد.

مقدار توضیحات متا 150 کاراکتر می باشد که ما توصیه می کنیم حتما یکبار حداقل کلیدواژه هدف در آن آورده شود.

جالب است بدانید اگر یک صفحه توضیحات متا نداشته باشد، گوگل دست به کار می شود و یک توضیحات متا از بین محتوای صفحات انتخاب می نماید.

توضیحات متا را تکراری ننویسید!

توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصر بفرد باشد،در واقع ننوشتن توضیحات متا بهتر از نوشتن توضیحات متای تکراری است.

تگ H1 در سئو داخلی چه تاثیری دارد؟

از بین تگ ها ،تگ H1 مهمترین تگ در میان باقی تگ هاست که تنها یک بار در هر صفحه استفاده می شود و محتویات آن با استفاده از عنوان صفحه و در واقع شامل کلیدواژه هدف می باشد.


محتوای صفحه در سئو داخلی

محتوای صفحه که در واقع این بخش است که در تصمیم گیری گوگل برای رتبه بندی صفحات دخالت دارد و می تواند مشخص نماید صفحه مربوط نسبت به دیگر صفحات لیاقت اول شدن را دارد یا خیر؟

در محتوای صفحه چی بزاریم؟

محتوای یک صفحه می تواند شامل متن،عکس و ویدئو باشد،هر چند استفاده از فرم ها، فایل ها و نمودار ها نیز جزئی از محتوا محسوب می شود.

مقدار متن را بیشتر بزارید!

پیشنهاد می شود مقدار متن هر صفحه حداقل 300 کلمه باشد ، قطعا محتوای 1000 کلمه ای و یا بیشتر قدرت بالاتری نسبت به محتوای 300 کلمه ای دارد، کمترین مزیت متن 1000 کلمه در نگه داشتن بیشتر کاربر در سایت می باشد.

محتوای هر صفحه قطعا با عنوان انتخاب شده هر صفحه ارتباط دارد و در بر گیرنده کلیدواژه مربوط می شود.

مطلب را چطور شروع کنیم؟

سعی کنید زمان نوشتن مطلب،شروع آن با کلیدواژه هدف باشد و در بدنه محتوا نیز حداقل 3 الی 4 بار به صورت طبیعی تکرار شود،البته این مقدار تکرار نسبت به کل متن متغییر است و ممکن است بیشتر باشد.

محتوای صفحات دیگر را کپی نکنید!

محتوای هر صفحه منحصر بفرد است و نباید از محتوای دیگر صفحات در یک صفحه دیگر استفاده کنید، این کار کپی به حساب می آید و جریمه می شوید.

جهت غنی تر شدن صفحات از محتوای عکس و فیلم نیز می توانید استفاده نمایید، در مواردی دیده شده استفاده از نمودار و فرم ها، سئو صفحه بهتری رقم می زند.

آدرس صفحات ( URL ) در سئو داخلی سایت

این که کلیدواژه هدف در آدرس صفحات یا URL وجود داشته باشد یا نه هنوز در ابهام است، اما چیزی که خیلی اهمیت دارد کوتاه بودن آدرس صفحات است.بهتر است حداقل آدرس صفحات با کلیدواژه همان صفحه پوشش داده شود.

تصاویر در سئو داخلی و جذاب تر شدن محتوا

تصویر در مطلب می تواند محتوا را کامل تر و جذابتر کند، اما یک تصویر سنگین و یا بدون ALT نیز می تواند بی تاثیر و مضر باشد، پس برای قرار دادن تصویر در محتوای خود سعی کنید حجم آن بهینه و تگ alt استفاده نمایید.

تگ ALT در برگیرنده متنی برای توصیف تصویری است که گوگل نمی تواند ببیند.

نکته مهم در استفاده از تصاویر هنگام نوشتن مطلب این است که وقتی در یک پاراگراف نیاز به استفاده از یک تصویر دارید، تصویر مربوط باید با ALT مرتبط با همان پاراگراف باشد.

لینک های داخلی سایت

به کار بردن لینک بیلدینگ صرفا برای سئو خارجی و به دست آوردن بک لینک نیست ،لینک های داخلی سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند به شکلی که گوگل روی این گزینه به صورت واضح تاکید می کند.

چه کار کنیم  کاربر در سایت زیاد بمونه؟

لینک دهی داخلی سایت ضمن افزایش ماندگاری کاربران در سایت و بالا بردن بازدید دیگر صفحات می شود،همچنین باعث بهبود ساختار داخلی وبهبود رتبه نیز می گردد.

به یاد داشته باشید استفاده از عباراتی مانند ” کلیک کنید ” یا ” بیشتر بخوانید ” کلمات مناسبی برای به دست آوردن رتبه نیست.

مواردی که در بالا اشاره شد تنها بخش جزئی از سئو داخلی سایت می باشد،اما با رعایت همین چند مورد می توانید در رتبه بندی سایت خود تاثیر گذار باشید.

تلفن: 01732358362 – 01732245361