چگونه در منزل فیلتر هوا تولید کنیم؟

فیلتر  هوا در مسیر ورودی هوا به  موتور قرار دارد که ناخالصی های موجود در هوا را  جذب و هوای تمیز را وارد  موتور می کند و میزان هوای ورودی به موتور را  تنظیم می کند . در بازار  امروز بسیاری از مشاغل هستند که یا سود انچنانی ندارند و یا در فروش  محصولات خود دچار مشکل هستند  . اما تولید فیلتر هوا با توجه به تعداد  بالای خودرو ها و افزایش روز  افزون آنها می تواند شغلی پر سود و زود بازده  باشد ، این کار بسیار راحت  است و با مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز  که قیمت آنچنانی ندارند ،  انجام می گیرد . اگر قصد دارید فیلتر هوا در  منزل تولید کنید وارد این صنعت  شوید . و می توانید در ابتدا با کارشناسان و  متخصصان ما در شرکت سام صنعت  قومس مشورت نمایید .

نحوه گرفتن مجوز استاندارد برای تولید فیلتر هوا 

گرفتن   مجوزهای استاندارد خیلی راحت بوده و به آسانی می توان مجوز گرفت، جهت   اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اداره استاندارد رجوع و یا حضوری به  اداره  استاندارد شهر خود مراجعه فرمایید . مراحل اخذ مجوز استاندارد تولید فیلتر هوا شامل:

  1. راه اندازي کارگاه توليد فيلتر هوا در منطقه صنعتي شهر مربوطه
  2. اخذ مجوز توليد فيلتر هوا (جواز کسب يا پروانه بهربرداري از اداره صنايع يا اتحاديه اصناف شهر مربوطه)
  3. تهيه مواد اوليه فيلتر هوای استاندارد (پلي – ايزو – کاغذ خام فيلتر هوا)
  4. ثبت علامت تجاري در سايت‌هاي مالکيت‌هاي صنعتي.
  5. مراجعه  به اداره  استاندارد که شامل (استخدام نيروي کنترل کيفي – قرارداد با  آزمايشگاه مورد  تاييد با اداره استاندارد و گذراندن آزمونهاي مربوطه).

چگونه در منزل فیلتر هوا تولید کنیم؟ 

فیلتر هوا یک  قطعه مصرفی است و هر خودرویی بسته به کارکرد خود و آلودگی هوا و گرانی   بنزین، سالانه تعدادی از آن را نیاز دارد. با سرمایه کم می توان کار  تولید  فیلتر هوا را به راحتی در کارگاههای کوچک و حتی بصورت خانگی به کار  انداخت و  به سود و درآمد خوب در نتیجه تلاش دست پیدا کرد.

ساخت   فیلتر هوا به وسیله ماشین آلات، دستگاه ها و تجهیزات گوناگونی وجود دارد   که هرکدام برای تولید فیلتر هوا خودرو در منزل ضروری می باشد. به صورت کلی   تولید فیلتر هوا در منزل به دو روش دستی و استفاده از دستگاه های مختلف   صورت می گیرد. در ساخت تولید فیلتر هوا مواد اولیه، طبق فرمول خاصی ترکیب و   با میکسر صنعتی دستی مخلوط و در قسمت مواد ریز قالب های پلاستیکی ریخته  می  شوند و بعد از گذشت چند دقیقه تبدیل به فیلتر هوا می شود.

برای تولید فیلتر هوا به مواد اولیه و دستگاه هایی نیاز است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

مواد اولیه در تولید فیلتر هوا چیست؟

برای   تولید فیلتر هوا مواد اوليه مختلفی مورد نیاز می باشد،  که عبارتند از   مواد پلي يورتان، کاغذ فيلتر هوا، چسب فيلتر هوا حرارتی، توری پرايد فلزی و   …

مواد پلی یورتان: از  مواد اولیه فیلتر هوا  خودرو  فوم پلی یورتان می باشد، که از واکنش شيميايی  دو مايع پلی ال و  ايزو سیانات توليد می شود . پلي يورتان یک رزين يا چسب  پليمری است که به  بی رنگ يا شيری رنگ يا نارنجی رنگ می باشد. رزين پلی  يورتان حاوی يک پلی  ال پايه مي‌باشد که مواد افزودنی، به آن افزوده می شود.  ماده ايزوسيانات،  مايعی قهوه ای رنگ يا بی رنگ است که به عنوان سخت کننده  يا هاردنر در  توليد فوم پلی يورتان استفاده می شود.

 کاغذ فیلتر هوا: کاغذ   فیلتر هوا از رزین و مواد سلولزی تشکیل شده است، که نفوذ پذیری مشخص و   معینی را در مقابل هوا دارند. الیاف کنف به همراه نوعی رزین اکریلیک با   پایه آبی، در حدود محدوده ۲۰ تا ۳۰ درصد وزنی و با دمای تبدیل شیشه ای   (۳۳درجه سانتیگراد) جهت تولید کاغذ فیلتر هوا مناسب است.

قالب پلاستیکی: قالب   پلاستیکی با قالب های تزریق پلاستیک و به وسیله ماشین های تزریق پلاستیک   آماده سازی می شود، هر قالب تزریق شامل دو بخش اصلی است:

۱- بخش ثابت قالب: نيمه ثابت كه در اين ق مواد گرم تزريقي پلاستيك تزريق مي شوند.

۲- بخش متحرك: نيمه محرك كه در قسمت متحرك ماشين تزريق بسته مي شوند و سيستم و مكانيزم بيرون اندازي قطعات بیشتر در آن قرار دارد.

چسب فیلتر هوا: چسب   فیلتر هوا بر پایه پلی یورتان جهت استفاده به صورت دستی و دستگاهی می   باشد. و از آن برای چسباندن کاغذ فیلتر هوا استفاده می شود. از مزایای این   محصول مقاومت حرارتی و شیمیایی عالی می باشد. همچنین کاربردهای دیگر چسب   هوا خشک فیلتر جهت تولید انواع فیلترهای هوای خودروهای سبک و سنگین،   فیلترهای صنعتی، فیلترهای روغن، بنزین و گازوئیل می باشد.

چه دستگاههایی در ساخت فیلتر هوا مورد استفاده قرار می گیرند؟

انواع   دستگاه ها بری ساخت فیلتر هوا مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت سام صنعت   قومس، تولید کننده دستگاه فیلتر هوا در سطح کشور همیشه سعی نموده است که   محصولات با کیفیت بسیار بالایی را تولید کند. اگر قصد دارید فیلتر هوا را   در منزل را دارید، شما می توانید این دستگاهها را از شرکت ما تهیه کنید و   به تولید فیلتر هوا بپردازید.

هدمیکس: دستگاه   هدمیکس از از جنس آلومینیوم اکستروژن می باشد و از نوع طرح ایتالیایی می   باشد. این نوع دستگاه طوری طراحی شده است که در برابر تولیدات بالا  هیچگونه  نیازی به خنک کننده یا چیلر ندارد و به هیچ عنوان داغ نمی کند.

دستگاه پرس هلدینگ: این   دستگاه که به صورت چرخان می باشد این امکان را به اپراتور می دهد تا در  یک  نقطه قرار گیرد و قالبهای تولید شده را در زیر گیره ها قرار دهد.

دستگاه چین کن کاغذ: همانطور   که از اسم این دستگاه مشخص می باشد، وسیله ای اتوماتیک برای چین کردن   انواع کاغذ فیلتر هوا است و کار آن به طور تخصصی، فقط کاغذ های مخصوص  تولید  فیلتر هوا می باشد این دستگاه به صورت اتوماتیک، کاغذ را چین دار می   کند.بیشترین استفاده این دستگاه ها در صنعت تولید فیلتر هوا می باشد.رول   های کاغذ وارد این دستگاه شده و از سوی دیگر، کاغذ به صورت چین شده خارج  می  شود و سپس توسط دستگاه های اتوماتیک تولید فیلتر هوا ، یک فیلتر هوا  برای  خودرو تولید می گردد.

دستگاه تزریق فوم: دستگاه   تزریق فوم فشار بالا همانطور که از نامش پیداست با فشار بالایی دو مایع   پلی و ایزو را با هم ترکیب و میکس می کند و در نتیجه واکنش تشکیل فوم پلی   یورتان به طور کامل انجام می گیرد و محصول با کیفیتی در مقایسه با دستگاه   تزریق فشار پایین می توان تولید کرد. از مزیت های دیگر دستگاه تزریق فشار   بالا در تولید فیلتر هوا ، پاکیزه بودن آن است زیرا هیچگونه مواد پلی   یورتانی در داخل هد دستگاه باقی نمی ماند.

اما  در دستگاه تزریق  فشار پایین، با توجه به باقی ماندن مواد پلی یورتان واکنش  داده در داخل هد  دستگاه، ضروری است فوم پلی یورتان به جای مانده با حلالی  مانند متیلن  کلراید شستشو و پاک گردد. با توجه به اینکه متیلن کلراید با  فشار باد پخش  می شود موجب آلود کردن هوای محیط نیز می‌گردد. باید توجه داشت  در این  دستگاه باید برای ذخیره حلال متیلن کلراید یک تانک ذخیره تعبیه  کرد.

دستگاه رباتیک، تمام اتوماتیک تولید فیلتر هوا

مشخصات فنی این دستگاه شامل:

  • مخازن فلنچی درب دار
  • مخازن گپ دار جهت تخلیه کامل مواد
  • خروجی های مخازن ۱ اینچ دستگاه رباتیک جهت ساپورت بهتر پمپ در مواد کربن دار
  • یکسال گارانتی و ١٠ سال خدمات
  • راه اندازی و اموزش رایگان
  • و …

فیلتر هوا با بازدهی بالا و دارای استاندارهای لازم چه ویژگی های دارد؟

سعی   کنید در ساخت فیلتر هوا ویژگی های یک فیلتر هوای خوب ودارای استانداردهای   لازم را در نظر بگیرید. از ویژگی های فیلترهای با بازدهی بالا این است که   توانایی جذب ذرات تا ۰/۳ میکرون را دارند و بازده آن‌ها بین ۳۰ تا ۹۸  درصد  بر مبنای معیار سنجش نقطه‌ای گرد وغبار است. فیلتر هوا با بازدهی کم    توانایی جذب ذرات تا ۵۰ میکرون را دارا هستند. جنس این پالایه‌ها می‌تواند   از فایبرگلاس، پشم شیشه یا مواد چسبنده‌ای به نام تاکیفایر باشد. و به  مرور  زمان قطعات آن از بستر فیلتر جدا شده و بازدهی بشدت پایین می‌آید.  کاربرد  این فیلترها بیشتر به عنوان پیش‌ فیلتر است. به طور کلی یک فیلتر  هوای  استاندارد دارای ویژگی های زیر است:

  1. یک فیلتر استاندارد از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده است.
  2.   مقدار کافی مواد در تولید فیلتر هوا کافی باشد مثلا وزن مواد مصرفی از حد مجاز کمتر نباید باشد.
  3.  از کاغذ چین خورده کافی، فلز با قطر مناسب و درصد بالای مواد پلی اوتان باید برخوردار باشند.
  4.  نظارت  دقیق بر تولید و  بسته بودن همه ی درزهای کاغذ به طوری که هوا فقط از محل  معین وارد و خارج  شود و نیز وجود حباب در مواد پلی اورتان وجود نداشته  باشد که این امر به  فیلتر ها ظاهری زیبا می دهد.

برای تولید فیلتر هوا ابتدا کار فروش خود را بسنجید.

جهت   تست فروش فیلتر هوا ابتدا چند عدد فیلتر را از بیرون خریده و با قیمت   پایین تر از قیمت خرید خودتان در بازار سعی کنید بفروش برسانید ( به دلیل   اینکه از جایی که شما فیلتر هوای خودرو را می خرید تولید کننده سود خود را   به بهای تمام شده فیلتر هوا کشیده و به شما می فروشد در صورتی که شما هم   بخواهید دوباره سود کنی، مشتری به هیچ حاضر به خرید با قیمت بالاتر نیست  پس  سعی کنید زیر قیمت خرید به بازار بفروشید چون این کار تستی بوده و برای   محک زدن شماست و فروش شما نیز اندک بوده و زیاد نمی باشد ) اگر از کار  راضی  بودید اقدام به تولید نمایید در غیر این صورت دنبال کار دیگری باشید.

بازار فروش فیلتر هوا چگونه است؟

فیلتر   هوا بازار مصرف خوبی دارد. از نظر واردات فیلتر هوا در کشور ایران، فقط   برای خودروهای خارجی آنهم با کسب مجوز از وارد کننده اصلی آن خودرو خاص   مجاز بوده و در بازار به هیچ وجه فیلتر هوای خارجی یافت نمی شود.   بنابراین تنها رقبای شما هموطنان شما خواهند بود. بنابراین شما می توانید   با تولید فیلتر هوا با کیفیت بازار فروش را از آن خود کنید. همچنین فیلتر   هوا مصرفی بوده و تاریخ انقضاء ندارد. بنابراین شما می توانید با نیروی   انسانی کم و سرمایه نسبتا کم و فضای کارگاهی ساده و آموزش سریع و آسان،   محصول خود را با کیفیت مناسب، هر وقت که بخواهید تولید و روانه بازار مصرف   نمایند.

نکته :

راه  اندازی خط تولید  فیلتر هوا مستلزم داشتن دستگاه با کيفيت و تهيه دستگاه از  توليد کننده  معتبر و همینطور شرکت در کارگاه آموزشی تولید فیلتر هوا است.

شرکت تولید کننده فیلتر هوا

در شرکت سام صنعتقومس بهره برداری با هدف خدمت رسانی به صاحبان صنایع، کارخانجات، آماده ارائه   مشاوره خدمات فنی و مهندسی در زمینه ی طراحی، ساخت، تامین مواد، نصب و راه   اندازی، تولید فیلترهوا، نگهداری و تعمیرات پروژه‌های صنعتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فیلتر هوا با ما تماس بگیرید