چاپ مقاله اسکوپوس

بزرگترین و محبوب ترین پایگاه نمایه کننده ژورنالهای علمی بعد از ISI ، اسکوپوس است. اسکوپوس (Scopus) از محصولات ناشر پرطرفدار هلندی یعنی الزویر است. اسکوپوس همه حیطه های علوم از جمله علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی را در بر می‌گیرد. در مقایسه‌ای که با دیگر پایگاههای نمایه کننده مقالات علمی انجام گرفته، اسکوپوس حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری دارد. در این پایگاه می‌توان درباره اینکه یک مقاله به چه منابعی ارجاع داده یا چه مقالاتی به این مقاله ارجاع داده‌اند مطلع شد. همچنین از آنجا که این پایگاه بین رشته‌ای است می‌توان به مقالاتی که خارج از رشته محقق است نیز دست یافت. مجلات Scopus ، ژورنال های نمایه اسکوپوس از طرف وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از پایگاه ها و نمایه های معتبر به منظور پذیرش و چاپ مقالات دانشجویان کارشناسی ارشد برای نمره مقاله از پایان نامه (چاپ مقاله Scopus)، دانشجویان دکتری برای دفاع از رساله دکتری (پذیرش و چاپ مقاله در مجلات Scopus)، اساتید برای ارتقای هیات علمی (پذیرش مقاله Scopus، چاپ مقاله Scopus) معرفی شده است.اما مراحل چاپ مقاله در اسکوپوس چگونه است؟ چاپ مقاله اسکوپوس چه مزایایی دارد؟ پذیرش مقاله اسکوپوس چه شرایطی دارد؟ هزینه چاپ مقاله اسکوپوس چقدر است؟ آیا چاپ فوری مقاله اسکوپوس امکان پذیر است؟ در چه صورت چاپ مقاله اسکوپوس تضمینی می باشد؟ چه رشته هایی می توانند اقدام به چاپ مقاله اسکوپوس نمایند؟ طبقه بندی مقالات اسکوپوس بر حسب سطح علمی چگونه است؟ با موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریابید:

چاپ مقاله اسکوپوس

چاپ مقاله اسکوپوس

مزیت های چاپ مقاله در مجلات SCOPUS

مجلات SCOPUS در واقع برای دانشجویان و محققینی که قصد دارند در زمان کوتاه تر و با هزینه نسبتا کمتری، مقالات و یافته های علمی خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانند مناسب می باشد.

همچنین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و تمایل به گرفتن اپلای ار دانشگاه های معتبر خارجی دارند، چاپ مقاله در مجلات SCOPUS برای آنها بسیار مناسب است.

با توجه به اینکه یکی از معیارهای اصلی سنجش دانشجویان در مصاحبه دکتری، داشتن مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر می باشد، توصیه ما به شما این است که مقالات خود را در مجلات SCOPUS  به چاپ برسانید. زیرا در زمان کمتر و با صرف هزینه کمتر می توانید مقالات خود را به چاپ برسانید.

دانشجویانی که در مرحله دفاع از پایان نامه خود هستند، با پذیرش و چاپ مقالات خود در مجلات و ژورنال های SCOPUS می توانند ۱ – ۱٫۵ نمره باقی مانده پایان نامه خود را دریافت کنند.

وجه تمایز چاپ مقاله اسکوپوس و چاپ مقاله isi

سرچ در اسکوپوس و کار با آن راحت تر است حتی برای کاربران تازه‌کار . در این پایگاه میتوان در یادکردها به جلو و عقب رفت. یعنی مقاله به چه منابعی ارجاع داده یا چه مقالاتی به این مقاله ارجاع داده‌اند. همچنین از آنجا که این پایگاه بین رشته‌ای است می‌توان در این زنجیره یادکردها به مقالاتی که خارج از رشته محقق است نیز رفت.

اسکوپوس همچنین برای هر نویسنده، پروفایل هم ارائه می‌دهد که اطلاعات مهمی را در بر دارد مانند affiliation (وابستگی به دانشگاه یا موسسات دیگر)، تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناسی آنها، مراجع و تعداد یادکردهایی که هریک از مقالات دریافت کرده است. شناسه اچ را برای نوسینده حساب می‌کند.

کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در حساب کاربری خود این قابلیت را فعال کنند که اگر در پروفایل کاربری خاص تغییری ایجاد شد به آنها گزارش شود. باید توجه داشت که اسکپوس تنها انتشاراتی که به صورت متوالی و مجموعه می‌باشد را نمایه می‌کند. (مثل ژورنال‌ها، ژورنال‌ها ی تجاری، سری کتاب‌ها و کنفرانس متربال‌هایی که آی اِس اِس اِن دارند) تنها مورد استثناء conference paper (در بردارندهٔ نسخهٔ نهایی و متن کامل مقالات) می‌باشد که نمایه می‌شود اما meeting abstractها که خلاصه‌هایی کوتاه از پژوهش‌های در حال اجرا می‌باشد در اسکپوس نمایه نمی‌شود.

طبقه بندی مقالات اسکوپوس بر حسب سطح علمی 

چاپ مقاله اسکوپوس درجه q1 :

برای اکسپت مقاله اسکوپوس scopus به این معنی است که مجله در یک چهارم اول بهترین مجلات قرار دارد و اکسپت مقاله q1 بهترین نوع اکسپت مقاله اسکوپوس scopus است و برای دفاعیات یا خارج از کشور بسیار مناسب است.( البته با هماهنگی دانشگاه )

چاپ مقاله اسکوپوس درجه q2 : 

برای اکسپت مقاله اسکوپوسscopus یعنی مجله در یک چهارم دوم بهترین مجلات قرار دارد و اکسپت مقاله q2 هم کم از اکسپت مقاله q1 ندارد فقط کمی سطح آن پایین تر است ولی با این حال برای دفاعیات و خارج از کشور مناسب است.

چاپ مقاله اسکوپوس درجه q3 :

برای اکسپت مقاله اسکوپوس scopus یعنی مجله در یک چهارم سوم بهترین نوع مجلات قرار دارد و اکسپت مقاله q3 ارزش کمتری دارد و اکثرا برای رزومه کلی و یا ارشد و … استفاده میشود.

چاپ مقاله اسکوپوس درجه q4 :

برای اکسپت مقاله اسکوپوس scopus یعنی مجله در یک چهارم اخر بهترین نوع مجلات قرار دارد و اکسپت مقاله q4 ارزشش با q3 تقریبا برابری میکند با این تفاوت که مجله q3 با کمی تلاش میتواند رتبه اش را q2 کند ولی مجله q4 راه زیادی در پیش دارد.

مراحل ارسال مقاله به مجلات scopus

  • مطالعه دقیق پايان نامه ارشد و دکتري يا طرح پژوهشي

  • استخراج مقاله از پايان نامه ارشد و دکتري يا طرح پژوهشي

  • ترجمه تخصصی و ویرایش مجدد مقالات

  • درج اسامی یا افلیشن نویسندگان متناسب با دستورالعمل دانشگاه ها

  • ارسال درخواست خود

  • ارسال عنوان مقاله  ورشته تحصیلی خودبه موسسه جهت معرفی مجلات در اسکوپ مقاله تان

  • بررسی مقاله و پیشنهاد مجلات q1 تا q4 مرتبط با مقاله

  • انتخاب یکی از مجلات پیشنهادی توسط سفارش دهنده

  • فرمت بندی در ساختار وچارچوب مجله درخواستی

  • سابمیت یا ارسال مقاله به مجله

  • داوری مقاله

  • دریافت نامه پذیرش

  • چاپ مقاله

چه رشته هایی می توانند اقدام به چاپ مقاله اسکوپوس نمایند؟

چاپ مقاله اسکوپوس در رشته های علمی شامل: کشاورزی و علوم زیستی، هنر و علوم انسانی، بیوشیمی، ژنتیک و زیست مولکولی، مدیریت و حسابداری، شیمی، مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر، دندانپزشکی، علوم زمین، علوم مواد، ریاضیات، پزشکی، پرستاری، داروشناسی، روانشناسی، علوم اجتماعی است.

چاپ فوری مقاله اسکوپوس

یکی از دشوارترین مراحل پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس است. مجلات اسکوپوس SCOPUS داوری آسانی را نسبت به مجلات ISI , PUBMED دارند و پروسه داوری کوتاه تری دارند و در مدت ۲۰ روزه می باشد و نتیجه اکسپت و یا ریجکت مقاله خیلی سریع مشخص می شود.

نحو سابمیت مقاله اسکوپوس

پس از یافتن مجله مناسب و انجام مقدمات، مقاله باید در مجله مورد نظر سابمیت گردد. سابمیت مقاله معمولاً به دو صورت است. در نوع اول مقاله و سایر فایل‌ها از طریق ایمیل به آدرس ایمیل مجله ارسال می‌گردد که این شیوه تقریباً منسوخ شده است و مجلات بسیار کمی مقالات را از این طریق دریافت می‌کنند.

در روش دوم مقاله از طریق سایت مجله و با استفاده از سیستم‌های آنلاینی که وجود دارد سابمیت می‌گردد. در این روش پژوهشگر باید گام به گام به پیش برود و در هر مرحله اطلاعات و فایل‌های مورد نظر را وارد کرده و بارگذاری نماید. با توجه به اینکه مجلات سیستم‌های مختلفی برای سابمیت مقالات استفاده می‌کنند و در برخی اوقات این سیستم‌ها بسیار پیچیده هستند، موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ می‌تواند این مرحله از پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس را نیز به طور کامل برای پژوهشگران به انجام برساند.

فرایند پذيرش تضميني مقاله اسکوپوس SCOPUS

با رعایت کردن موارد زیر امکان چاپ مقاله اسکوپوس تضمینی وجود دارد.

در نظر گرفتن مجله معتبر با توجه به کيفيت مقاله به کفايت زمانی

استخراج مقاله از پايان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری با کیفیت مناسب

اطلاع رسانی به دانشجویان برای شناخت بلک ليست وزارت علوم و دانشگاه های ازاد و سراسری

آموزش تقویت ساختاری و محتوایی مقالات به دانشجو جهت پذیرش تضمینی از مجلات SCOPUS

انتخاب مجلات با سطح Q1 تا Q3 با شرط نبودن در بلک لیست وزارت علوم ، بلک لیست دانشگاه آزاد و بلک لیست (لیست سیاه)

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درج و افیلیشن Affiliation مشخصات نویسندگان و ترتیب اسامی با توجه به قوانین دانشگاه ها

پیگیری برای دریافت اصلاحات داوران در حداقل ترین زمان ممکن

توضیحات کامنت های داوران و آموزش انجام اصلاحات داورن به دانشجو

ارسال مجدد مقاله براي اديتور به همراه آموزش تهيه  AnswerSheet دانشجو

اخذ پذيرش رسمي از مجلات اسکوپوس

مکاتبه با ادیتور جهت چاپ به موقع مقاله

پیگیری چاپ مقاله از مجله اسکوپوس scopus بر اساس کیو Q1 تا Q4

هزینه چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس

همانطور که می‌دانید چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس بسیار زمانبر و هزینه بر می‌‍ باشد. و اگر مقاله شما ریجکت شود این هزینه و امتیاز را از دست خواهید داد بهتر است قبل از اینکه به فکر سابمیت مقاله باشید کلیه فرآیند نگارشی و کیفیت مقاله را با جدید ترین و به روزترین متد ها کنترل کنید و سپس مقاله را سابمیت نمایید. با توجه به اعتبار سنجی ژورنالها و شاخص q هزینه چاپ مقاله در این ژورنالها کاملا متفاوت می‌باشد. در ژورنالهای q1 و q2 هزینه نسبتا پایین و در ژورنالهای q3 و q4 هزینه ها افزایش میابد و بالاتر می‌باشد. ژورنالهای اسکوپوس جز ژورنالهای خارجی به حساب می‌‌آیند و هزینه ها به دلار پرداخت می‌شوند و از همین رو با توجه به نوسانات قیمت دلار هزینه ها متغیر می‌باشد. به همین جهت هزینه ای نوشته نشده است اما شما می‌توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه هدف ریسرچ از قیمت های دقیق و به روز ژورنالهای اسکوپوس مطلع شوید.

برخی از خدمات موسسه پژوهشی هدف ریسرچ

نگارش، ترجمه و ویرایش تمامی مقالات توسط کارشناسان متخصص و Native انجام می شود.

در زمان نگارش، ویرایش یا ترجمه تمامی مقالات از اصطلاحات علمی و تخصصی استاندارد استفاده می شود.

برای تمامی سفارشات گزارش عدم سرقت علمی (Plagiarism Report) به صورت رایگان ارائه می شود.

رفرنس های مورد استفاده برای مقالات از نشریات برتر هر رشته می باشد.

تمامی سفارشات در موعد مقرر تحویل می گردند