نحوه درست کردن آب قلیایی در خانه

در حالی که بسیاری از مردم به نوشیدن H2O قدیمی راضی هستند، جامعه قوی ای از مردم وجود دارند که به آب های کاربردی سوگند یاد می کنند – اساساً H2O خوب قدیمی با مواد ویژه اضافه شده (مانند گیاهان، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها) که ادعا می کنند فواید سلامتی دارند. یکی از برجسته ترین آبهای کاربردی آب قلیایی است. در اینجا یک درس علمی سریع وجود دارد: هر غذا و نوشیدنی دارای سطح pH از 0 (بسیار اسیدی) تا 14 (بسیار اساسی یا قلیایی) است. آب آشامیدنی معمولی معمولاً دارای pH 7 است. آب قلیایی معمولاً دارای pH بین 7.5 تا 9 است. طرفداران خوردن و نوشیدن چیزهای قلیایی تر معتقدند که انجام این کار به قلیایی نگه داشتن سطح pH خون شما تا حد امکان کمک می کند. به نوبه خود، تصور می شود که داشتن سطوح قلیایی بیشتر خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها از جمله سرطان و آرتریت را کاهش می دهد، همچنین سطح انرژی را افزایش می دهد، التهاب را کاهش می دهد و بسیاری از مزایای سلامتی دیگر. آب قلیایی ممکن است از چشمه ها یا چاه های آرتزین در مناطقی که مقدار زیادی مواد معدنی محلول در آن وجود دارد به دست آید، اما می توانید خودتان نیز آن را بسازید.

صرف نظر از این که تبلیغات را باور کنید یا نه، نوشیدن آب بیشتر هرگز چیز بدی نیست. اگر علاقه مند به امتحان کامل آب قلیایی هستید، راه هایی وجود دارد که می توانید به جای صرف هزینه برای بطری های پلاستیکی، خودتان آن را بسازید. در اینجا چهار روش محبوب وجود دارد.

  1. یونیزر آب بخرید

متأسفانه برای کیف پول شما، یکی از کارآمدترین راه ها برای تهیه آب قلیایی در خانه نیز گران ترین است. یونیزه کننده های آب به عنوان الکترولیز آب عمل می کنند. این نوزادان بدون اینکه خیلی علمی شوند، یک فرآیند الکتروشیمیایی ایجاد می کنند که با جداسازی الکترودهای منفی و مثبت در آب کار می کند. دستگاه دو جریان آب را برمی گرداند: یک جریان قلیایی و در جریان دیگر اسیدی. یونیزر در تولید آب اساسی بسیار موثر است. نکته مهم این است که این کار را بدون وارد کردن هیچ ماده ای به آن انجام می دهد. اگر به نوشیدن آب قلیایی بسیار متعهد هستید، یونیزرها جایگزینی مقرون به صرفه برای خرید مواردی از آب قلیایی در دراز مدت هستند. آنها همچنین نیاز به بطری های پلاستیکی را کاهش می دهند، بنابراین برای محیط زیست بهتر هستند.

  1. از جوش شیرین استفاده کنید

بچه ها جوش شیرین فقط برای کوکی ها و کیک ها نیست. با سطح pH 9، جوش شیرین یکی از محبوب ترین و ساده ترین راه ها برای قلیایی کردن آب آشامیدنی شما است. (شما هم احتمالا قبلاً آن را در آشپزخانه خود دارید.) برای امتحان کردن آن، ⅛ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در 8 اونس مایع آب تصفیه شده مخلوط کنید. شما می خواهید مخلوط را کاملاً هم بزنید یا تکان دهید، بنابراین جوش شیرین قبل از نوشیدن کاملاً حل می شود. چیزی که باید در مورد این گزینه در نظر داشت، این است که جوش شیرین سرشار از سدیم است. بنابراین، اگر مراقب میزان مصرف نمک خود هستید، ممکن است بخواهید یکی از روش های دیگر این لیست را امتحان کنید.

  1. قطره pH را امتحان کنید

در حالی که جوش شیرین کاربردهای دیگری دارد، افت pHمانند موارد به طور خاص برای تبدیل آب آشامیدنی معمولی به آب قلیایی فرموله شده است. این قطره‌های مایع با مواد معدنی و الکترولیت‌های بسیار غلیظ ساخته شده‌اند، بنابراین شما فقط باید چند قطره به هر لیوان آب اضافه کنید تا PH آن را افزایش دهید. این مایعات معمولاً در بطری های کوچک و دستی هستند تا بتوانید آنها را در همه جا با خود حمل کنید. طرفداران قطره‌های pH علاوه بر استفاده از آن‌ها با آب، آن‌ها را به نوشیدنی‌های اسیدی-آهم، قهوه- نیز اضافه می‌کنند تا اسیدیته را جبران کنند. بله، آنها بی طعم هستند. اینها یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه هستند: از آنجا که شما فقط به چند قطره در هر لیوان آب نیاز دارید، یک بطری 15 تا 20 دلاری برای مدت طولانی و طولانی دوام می آورد.

  1. یک پارچ آب یونیزه بخرید

این فیلترها شبیه یونیزرهای الکتریکی هستند، اما حمل و نقل و مقرون به صرفه تر هستند. برای استفاده از آن، فقط آب را داخل فیلتر بریزید و بگذارید حدود پنج دقیقه بماند. پارچ های فیلتر قلیایی دو کار انجام می دهند: اول، آب فیلتر می شود تا کلر و سایر سمومی که ممکن است وجود داشته باشد کاهش یابد. دوم، یک پارچ قلیایی مقداری هیدرات معدنی قلیایی به آب اضافه می کند. آن را به عنوان یک فیلتر معمولی با چند مرحله اضافی و مزایای بالقوه در نظر بگیرید.

به گفته متخصص تغذیه «معمولاً ایده خوبی است که هر آب کاربردی که خاصیت سم زدایی را افزایش می دهد با یک دانه نمک مصرف کنید.» اگر به شما کمک می‌کند H2O بیشتری بنوشید، آن را دنبال کنید، اما انتظار معجزه نداشته باشید. والش به ما گفت: «اگر کبد و کلیه‌های سالمی دارید، بدن شما به خوبی در حال سم زدایی است. به طور کلی، آب های کاربردی هیچ آسیبی به بدن شما وارد نمی کنند.

مزایای آب قلیایی

برخی افراد بر این باورند که هرچه بدن قلیایی تر باشد، احتمال ابتلا به برخی بیماری ها و بیماری ها کمتر می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در دانشگاه پادوآ ایتالیا نشان داد که موش‌هایی که آب قلیایی مصرف می‌کنند بیشتر از موش‌هایی که آب قلیایی مصرف می‌کنند عمر می‌کنند، اگرچه محققان اذعان کردند که تحقیقات بیشتری لازم است. خرید آب قلیایی لوکساب بهترین راه حل برای مصرف آب قلیایی است.