صادرات کود سولوپتاس

صادرات کود سولوپتاس منوط به صدور مجوز سیستمی در اظهارنامه توسط نماینده وزارت جهاد کشاورزی از طریق سامانه جامع امور گمرکی است. سولو پتاس بی ضررترین کود شیمیایی است که تاکنون شناخته شده است چرا که این کود کاملا عاری از نیتروژن است و به صورت ۱۰۰% در آب حل میشود یعنی هیچ مواد مضری از خود برجای نمی گذارد. با توجه به حلالیت بالای سولوپتاس امکان استفاده از آن در حالت محلول پاشی نیز به راحتی ممکن خواهد شد و هیچ رسوبی را نیز در ابزارات سمپاشی بر جای نمی گذارد. به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و بسیاری از کشورها خواهان وارادت این نوع کود به داخل کشورشان می باشدو با توجه به تولید فراوان این کود صادرات کود سولوپتاس از سود بسیاری برای تولید کنندگان برخوردار می باشد. برای آگاهی بیشتر از روند صادرات کود سولوپتاس با ما همراه باشید.

کود سولوپتاس چیست و چه کاربردی دارد؟

سولو پتاس یا سولفات پتاسیم با فرمول شیمیایی KSO4 که با نام تجاری سولوپتاس نیز شناخته شده است یکی از پرکاربرد ترین و بی ضرر ترین کودهای معدنی و غیر آلی می باشد که برای رشد و نموی بهتر هر گیاه و درختی لازم و ضروری است.

سولوپتاس از کاتیون های پتاسیم و آنیونهای سولفات تشکیل شده است، به طور کلی پتاسیم در افزایش سرعت فتوسنتز، نقل و انتقال بهتر مواد غذایی پروتئین و آمینو اسیدها در ساقه ها و آوند های گیاه، افزایش مقاومت میوه ها و گیاهان در برابر سرما و گرما و شوری و … تاثیر زیادی دارد، همچنین آنیونهای سولفات حاوی مقادیر زیادی گوگرد بوده که برای تغذیه بهتر گیاهان و افزایش سرعت رشد و فتوسنتز آنها موثر می باشد.

صادرات کود سولوپتاس به چین

کود سولوپتاس تولید شده در ایران با توجه به حجم بالای درخواست های مشتریان چینی نیز به این کشور با قیمت مناسب صادر می شود. کشاورزان چینی از این کود در رشد سریع درختان و بوته های خود استفاده می کنند.

صادرات کود سولوپتاس

صادرات کود سولوپتاس

صادرات کود سولوپتاس شیراز

کود سولو پتاس شیراز با رقابتی در بین تولید کنندگان دیگر دارد کود را با قیمتی رقابتی به بازارهای صادراتی عرضه می نماید یکی از این بازارهای رقابتی افغانستان می باشد.

صادرات کود سولو پتاس به برزیل

هیچ جایگزینی برای یون پتاسیم که یکی از ضروری ترین عناصر مورد نیاز گیاهان و جانوران است وجود ندارد. پتاس ارزانترین و محلولترین ماده ای است که می‌تواند به عنوان منبع پتاسیم مورد استفاده قرار گیرد

تقاضای پتاس از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ دارای یک رکود شدید بوده و میزان مصرف جهانی در سال ۱۹۹۳ به پایین ترین حد خود رسید.ولیکن از سال ۱۹۹۴ به طور ناگهانی تجارت جهانی پتاس بهبود یافت. افزایش تقاضا در چین، برزیل و مقداری نیز در امریکا بازار تقاضای پتاس را رونق بخشید.

امروزه با صادرات کود سولو پتاس به برزیل  هم کشاورزان برزیلی به سود می رسند و هم تولید کنندگان کود سولو پتاس ایران که می توان گفت یک معامله دو سر برد می باشد.

صادرات کود سولو پتاس پردیس

کارخانه کود سولو پتاس پردیس با داشتن اسکله اختصاصی و توان تولید بالا و کیفیت در حد انتظار توانسته کلیه محصولات تولیدی خود را از اسکله اختصاصی به کشورهای مختلف صادر نماید که این امر یک مزیت رقابتی برای این پتروشیمی محسوب می شود.

صادرات کود سولوپتاس کرمانشاه

کود سولو پتاس کرمانشاه در نزد کشاورزان افغانستان و سایر کشور ها از محبوبیت خاصی برخوردار است و به دلیل اینکه هزینه بالایی از کارخانه تا کشور افغانستان میخورد هزینه تمام شده بالایی به نسبت دیگر پتروشیمی ها دارد و ترجیحا تجار افغان به دنبال کودی ارزان با حاشیه سود بالایی می باشند.

قیمت صادرات کود سولوپتاس

کود سولو پتاس به دلیل میزان تقاضا، بسته بندی و روش های حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی دارای قیمت های متعددی می باشد و معمولا هر چه میزان تقاضای خرید مشتریان از کود سولو پتاس بالاتر باشد به همان نسبت نیز می توان در پایین امدن قیمت های آن خوش بین بود این عمل باعث سود آوری برای تاجران و خریداران عمده نیز می شود.

نوع بسته بندی کود سولوپتاس صادراتی

کود سولو پتاس صادراتی را به صورت فله و بسته بندی می توان عرضه نمود و بسته بندی ها براساس نیاز مشتریان متفاوت می باشد و به صورت بسته بندی در جامبوبک ۱ تنی و کیسه های ۵۰ کیلویی به بازارهای صادراتی ارسال می شوند. نکته مهم که بیشتر خریداران باید قبل از گذاشتن سفارش خرید خود در نظر داشته باشند به درخواست خریدار امکان تغییر بسته بندی هم وجود دارد البته با هزینه جداگانه که براساس تعرفه دریافت خواهد شد.

خرید کود سولوپتاس صادراتی

خریداران می توانند با کارشناسان واحد فروش صادراتی ما در ارتباط باشند تا براساس میزان خرید و تقاضا و دریافت مدارک معتبر از خریداران نسبت به اعلام قیمت رقابتی اقدامات لازم را انجام دهند.

 مزایای استفاده از کود سولوپتاس صادراتی :

بهترین منبع عاری از نیتروژن :

  1. این محصول دارای پاپین ترین ضریب شوری و شاخص آبشویی نسبت به سایر کودهای پتاسیمی است. علاوه بر این برای مناطقی که در معرض ریسک شوری قرار دارند بهترین منبع پتاسیمی می باشد و همچنین این کود آبشویی کاتیون ها در خاک های سبک را کاهش داده که در نتیجه کمتر در معرض آبشویی قرار می گیرند.
  2. قابل مصرف در خاک های اسیدی و قلیایی : سولو پتاس در خاک های قلیایی و شور باعث افزایش جذب فسفر، آهن و ریز مغذی ها بوسیله ریشه گیاهان می شود.
  3. کود پتاسیمی مناسب برای کاهش نیترات است.
  4. با توجه به اینکه نیترات بیش از حد در موقع تشکیل میوه باعث افت کیفیت میوه می شود. این محصول برنامه های کود دهی را بمنظور تامین نیاز بموقع محصول با نیترات پایین تنظیم می نماید.
  5. سولو پتاس اثر مثبت در تولید انواع ویتامین ها، نشاسته و قندها داشته در نتیجه ارزش غذایی محصولات را بالا می برد.
  6. افزایش مقاومت محصولات به بیماری ها، صدمات فیزیکی و بهبود قابلیت انبارداری از دیگر مزایای مهم استفاده از این محصول می باشد.
  7. عنصر پر اهمیت گوگرد که بصورت یون سولفات در این محصول وجود دارد که بسهولت بوسیله گیاهان جذب می شود و برای ساختمان ترکیبات مهمی مثل آمینو اسید ها و پروتیین ها بکار رفته و در واکنش های فتو سنتز دخالت دارند.
  8. شستشوی سیستم های آبیاری قطره ای بدلیل خاصیت اسیدی.
  9. حلالیت بالا: سولو پتاس در آب حلالیت بالایی داشته که سرعت آن به کیفیت آب آبیاری و روش مخلوط کردن نیز بستگی دارد و توصیه می شود که سولو پتاس قبل از اضافه کردن کودهای دیگر بخصوص کود منیزیم در آب حل شود.