رنگ سبز در فنگ شویی به چه معناست؟

رنگ یک راه ساده و در دسترس برای شروع به کار بردن اصول فنگ شویی در خانه شما است. روش های مختلفی برای کار با رنگ و فنگ شویی وجود دارد و هر رنگ دارای لایه های زیادی از ارتباط و معنا است. یک رنگ می تواند نشان دهنده نوع خاصی از چی یا انرژی از یکی از سیستم های انرژی متعدد در فنگ شویی باشد. به عنوان مثال، هر یک از پنج عنصری که در فنگ شویی با آنها کار می کنیم به رنگ های مختلفی متصل هستند. همچنین می توانید با استفاده از فنگ شویی باگوا از رنگ در قسمت خاصی از خانه استفاده کنید.

آنچه رنگ سبز در فنگ شویی نشان می دهد

یکی از سیستم های انرژی که ما در فنگ شویی با آن کار می کنیم، پنج عنصر است که از تائوئیسم می آید. سیستم پنج عنصری پنج نوع مختلف انرژی را تشخیص می‌دهد که هر کدام کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی دارند. در فنگ شویی، ما اغلب به این عناصر مختلف با هدف ایجاد هماهنگی و تعادل بیشتر در خانه و زندگی شخصی نگاه می کنیم. این پنج نوع انرژی که به عنوان آتش، خاک، فلز، آب و چوب شناخته می شوند، با رنگ های خاصی نیز نشان داده می شوند. رنگ سبز به عنصر چوب متصل است که همه چیز در مورد شفقت، انعطاف پذیری، شفا و رشد است.

در فنگ شویی از چیزی به نام نقشه فنگ شویی باگوآ استفاده می کنیم. باگوا یکی از بسیاری از ابزارهای فنگ شویی است که می توان از آن برای مشاهده اینکه زندگی ما با خانه هایمان مطابقت دارد استفاده کرد. در سیستم باگوا، رنگ سبز رنگ ناحیه فنگ شویی باگوآ است که مربوط به خانواده است. این منطقه به عنوان منطقه خانواده شناخته می شود. این منطقه خانوادگی همچنین نشان دهنده آغازهای جدید و ارتباط ما با طبیعت است. سبز انرژی فصل بهار و شروع های تازه را به یاد می آورد، مانند تیغه ای جدید از چمن که از میان خاک بالا می رود. با آوردن رنگ سبز به فضا، شما با انرژی سبز و حیاتی چمن، درختان و به طور کلی طبیعت ارتباط برقرار می کنید.

نحوه استفاده از رنگ سبز در فنگ شویی

وقتی رنگ خاصی را با در نظر گرفتن فنگ شویی اضافه می کنید، آن رنگ علاوه بر اینکه فضای شما را به شکلی خاص جلوه می دهد، می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. وقتی رنگ سبز را با هدف وارد کردن نوع خاصی از انرژی برای حمایت از شما در خانه خود اعمال می کنید، واقعاً می تواند دکوراسیون شما را به سطح بالاتری برساند. اگر نیت شما دعوت به انعطاف پذیری و شفقت بیشتر، بهبود هماهنگی خانوادگی، شروع کاری جدید یا الهام بخشیدن به ایده ها و خلاقیت های جدید باشد، سبز می تواند مفید باشد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از رنگ، مبلمان، آثار هنری، منسوجات و سایر وسایل دکوری، رنگ سبز را وارد خانه خود کنید. همانطور که در حال تصمیم گیری در مورد نحوه ترکیب رنگ سبز در فضای خود هستید، سایه ای از سبز را انتخاب کنید که با هدف شما و نوع انرژی که می خواهید پرورش دهید مطابقت داشته باشد. اگر می خواهید عنصر چوبی نشاط آور انرژی چی را پرورش دهید، یک سبز شفاف و شفاف انتخاب کنید. برای جذب انرژی شفابخش و تسکین دهنده بیشتر، به دنبال رنگ سبز آبی ملایم باشید. اگر احساس می کنید گیر افتاده اید و نیاز به افزایش انرژی دارید، یک جنگل سبز عمیق را امتحان کنید. برای تحریک خلاقیت، رنگ سبز روشن تر با ته رنگ زرد اضافه کنید.

گیاهان سبز

گیاهان آپارتمانی راهی عالی برای وارد کردن رنگ سبز به خانه شما بدون رنگ کردن چیزی هستند. آنها عنصر چوب را تجسم می دهند و رشد رو به بالا آنها یک استعاره قدرتمند است. گیاهان همچنین نیاز به مراقبت و توجه دارند و می توانند درس های ارزشمند زیادی در مورد مهربانی، شفقت و مراقبت از سایر موجودات زنده به ما بیاموزند.

به طور کلی، بهتر است گیاهی را انتخاب کنید که برگ های نرم و گردی داشته باشد، زمانی که آن را به عنوان تنظیم فنگ شویی به خانه خود اضافه می کنید. حتماً به نور، آب و رطوبت مورد نیاز گیاه جدید خود نیز توجه کنید تا بتوانید آن را در محلی از خانه خود قرار دهید که واقعاً بتواند رشد کند.

لباس سبز

فنگ شویی فقط برای خانه شما نیست! راه های زیادی برای کار با فنگ شویی و رنگ در خارج از فضای فیزیکی زندگی شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید رنگ سبز را به کمد لباس خود اضافه کنید. وقتی احساس می‌کنید کمی انرژی ندارید، سعی کنید چیزی سبز مانند پیراهن، روسری یا حتی جواهراتی با سنگ‌های سبز رنگ مانند یشم استفاده کنید.