ترانکینگ سینی کابل

تجهیزات بسیاری وجود دارد که برای محافظت از کابل ها و سیم کشی ساختمان ها استفاده می شود. اما ترانکینگ سینی کابل از بهترین و خاص ترین این تجهیزات است. ترانکینگ ها در اصل محفظه های دربسته ای هستند که برای کابل کشی برق، تلفن سانترال، شبکه های کامپیوتری و … مورد استفاده قرار می گیرند.مسیر های بسیاری هستند که نیاز به استفاده از این نوع ترانکینگ ها دارند. زیرا زمانی که در ساختمان های اداری و صنعتی سیم کشی برق انجام می شود، محیط آشفته ای به خود می گیرد. اگر از ترانکینگ کابل در چنین محیط هایی استفاده شود، بدون شک راحت تر می توان به مرتب کردن کابل ها اندیشید.

برای خرید آنلاین ترانکینگ سینی کابل با شماره های زیر تماس حاصل نمایید

۳۳۵۳۱۲۳۵ -۰۲۱ ۳۳۵۳۱۲۲۶ -۰۲۱ ۳۳۱۱۴۱۱۵ -۰۲۱ شماره های تماس

۰۹۱۲۴۲۴۶۲۴۲ -۰۰۹۸شماره های همراه

۳۳۵۳۱۲۰۷ ۰۲۱-شماره های فکس

برای خرید حضوری ترانکینگ سینی کابل به آدرس دفتر مرکزی تهران،خیابان لاله زار نو ، کوچه امین زاده ، پاساژ پارس ، پلاک ۵/۱ ،همکف

جنس ترانکینگ کابل از چیست؟

اصولا این نمونه از تجهیزات برقی از دو جنس خاص برخوردار هستند. برخی از نمونه های ترانکینگ کابل از جنس PVC می باشند، و برخی دیگر از جنس ABS ، نمونه ترانکینگ هایی که از جنس پی وی سی هستند در برابر ضربه قوی می باشند. اما نمونه های ای بی اس، در برابر آب و حریق بسیار مقاوم هستند.

بدون توجه به جنس ترانکینگ ها، باید بگوییم که نیازی نیست برای نصب این کابل ها از بست دو طرفه، بست اسپلیت، بست لوله فلکسی یا حتی بست یوبولت استفاده کنید. زیرا این ترانکینگ کابل ها به راحتی و با چسب های نواری به دیوار نصب می شوند.

انواع ترانکینگ سینی کابل مورد استفاده در محیط های مختلف

همانطور که بیان نمودیم این ترانکینگ ها از جنس های مختلفی برخوردار می باشند. از جمله محبوب ترین جنسی که در بازار موجود است، باید به ترانکینگ های PVC اشاره کنیم. این ترانکینگ ها هم برای محیط های اداری، هم تجاری و هم فضاهای مسکونی مناسب می باشند.

اما خود به انواع مختلفی دسته بندی می شوند، که لازم است پیش از استفاده از آنها، اطلاعات لازم را به دست آورید. تا بسته به محل مورد نظر اقدام به خرید ترانکینگ کابل مناسب نمایید. از جمله مهمترین نمونه های ترانکینگ پی وی سی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ترانکینگ های عمومی برق

ترانکینگ های عمق 25 میلی متر و عرض های 25, 40 و 40 میلی متر با داشتن روکش محافظ

مینی ترانکینگ

  • ترانکینگ کابل با عمق 15 میلی متر و عرض 15 میلی متر
  • ترانکینگ هایی با عمق 30 میلی متر و عرض های 30 و40 میلی متر
  • ترانکینگ های روکش محافظ دار با عمق 20 میلی متر و عرض های 20, 35, 50 و 50 میلیمتر
  • ترانکینگ هایی با عمق 100 میلی متر و عرض های 130 و 230 میلی متر
  • ترانک هایی با عرض های 40, 60, 90 و 110 میلی متر و عمق 40 میلی متر
  • ترانکینگ کابل هایی با عمق 80 میلی متر و عرض های 170 و 210 میلی متر
  • ترانکینگ های با قابلیت نصب ماژول با عمق 60 میلی متر و عرض های 110, 130, 150, 170 و 210 میلی متر
  • محافظ های کابل با عمق 60 میلی متر و عرض های 60, 90 و 230 میلی متر

مزایای استفاده از ترانکینگ سینی کابل

علاوه بر تمامی این موارد استفاده از ترانکینگ کابل می تواند به خوبی از کابل ها و سیم ها در برابر هرگونه صدمه فیزیکی محافظت نماید. در زمان های گذشته روش های بسیاری برای محافظت از سیم کشی و کابل ها وجود داشت. اما امروزه استفاده از ترانکینگ ها، جایگزین خوبی به جای روش های سنتی شده است.

روش های قدیمی قابلیت انعطاف پذیری نداشتند، و سیم کشی در آنها دشوار انجام می شد. حتی باید بگوییم تغییر مسیر سیم کشی نیز توسط این روشهای قدیمی به سختی صورت می پذیرفت. اما دیگر با تولید ترانکینگ کابل تمامی این مشکلات از بین رفته اند، و می توان به راحتی سیم ها و کابل ها را مورد محافظت قرار داد

انواع ترانکینگ کابل مناسب برای ساختمان

نمونه های مختلفی ار ترانکینگ ها طراحی و تولید می شوند، که هر یک برای محیط خاصی قابلیت استفاده دارند. از جمله نمونه های ترانکینگ باید به ترانکینگ های دیواری، ستونی و دفنی اشاره نماییم. یکی از مهمترین مزیتی که ترانکینگ ها دارند، خاصیت ماژولار بودن آنها می باشد.

که همین خاصیت منجر شده است تا مهندسان برق در استفاده از آنها، بکوشند. تا هر کجا که می خواهند تغییری در مسیر سیم ها به وجود آورند، به راحتی این فرایند را انجام دهند. از سوی دیگر در صورتی که بخواهند در محلی اقدام به نصب پریز برق، تلفن یا حتی شبکه نمایند نیز، نیازی به تخریب ساختمان نداشته باشند.

در میان این سه نمونه ترانکینگ کابل، ترانکینگ دیواری از پرکاربرد ترین کانال ها به شمار می روند. البته برای استفاده از آنها لازم است برخی قطعات دیگری نیز استفاده شوند. از جمله این تجهیزات می توانیم به زاویه داخلی، زاویه خارجی، قطعه اتصال درب، سه راهی، بست انتهای ترانک، قطعه اتصال بدنه و .. نیز اشاره نماییم

تفاوت ترانکینگ سینی کابل با داکت در چیست؟

داکت ها نیز همچون ترانکینگ های کابل، محفظه های در بسته ای می باشند، که برای توزیع سیستم های برق مورد استفاده قرار می گیرند. از این سیستم ها و تجهیزات به جای روش های سنتی استفاده می شود. اما داکت ها و ترانکینگ ها تفاوت های خاصی با یکدیگر دارند. که از جمله مهمترین تفاوت های آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. داکت ها معمولا ضد آب نیستند. در حالی که ترانکینگ کابل ضد آب میباشد. به همین دلیل از داکت ها بیشتر در محل های مسقف استفاده می شود.
  2. ترانکینگ ها قابلیت نصب پریز های برق، شبکه، و کلید های خاص را به صورت مستقیم دارند. در حالی که داکت ها چنین ویژگی هایی ندارند و از آنها تنها برای عبور کابل استفاده می کنند.
  3. داکت ها نسبت به ترانکینگ های کابل از مقاومت کمتری در برابر ضربه برخوردار می باشند.
  4. ترانکینگ کابل ضد حریق هستند، در حالی که داکت ها هیچ مقاومتی در برابر آتش سوزی ندارند و به راحتی آتش می گیرند.
  5. داکت ها اصولا از حجم کابل کمتری نسبت به ترانکینگ ها برخوردار هستند. اما از سوی دیگر ترانکینگ ها بهترین گزینه برای پیاده سازی شبکه های ساختار یافته به شمار می رود.
  6. تمامی این تفاوت ها منجر شده است تا بیشتر مهندسان برای محافظت از سیم ها و کابل های ساختمانی، بیشتر از ترانکینگ کابل استفاده کنند.