بهترین دستگاه تولید زغال دارای چه ویژگی هایی است؟

دستگاه خط تولید زغال ساز فشرده و خط تولید زغال فشرده و زغال چینی به دلیل فشرده سازی زغال که از ضایعات چوب،پوسته گردو، بادام و خاک اره و … به وجود می آید ساخته شده است. دستگاه تولید زغال با قیمت مناسب در بازار به فروش میرسد. کار اصلی این دستگاه این است که ضایعات چوب و باقی مانده های گیاهان کشاورزی و جنگلی را فشرده سازد. با توجه به قابلیت دستگاه زغال فشرده میتوان گفت قیمت این دستگاه بسیار مناسب میباشد و مقرون به صرفه است. زیرا این دستگاه از قابلیت های فراوانی برخوردار میباشد که یکی از این مزایای تولید زغال درجه عالی با توان تولیدی ۳۰۰ کیلو گرم تا ۱۵ تن در هر ۸ ساعت کاری میباشد که این دستگاه را به محصولی بی رقیب در ایران تبدیل کرده است. زغال صنعت ماندگار از تولیدکنندگان و فروشندگان دستگاه تولید زغال است که می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۸۳۳۵۲۳ و آدرس سایت http://zoghalsanat.com/مراجعه نمایید.

 

دستگاه تولید زغال فشرده با چه سوختی کار می کند؟

قطعا هر دستگاهی برای راه اندازی نیازمند نوعی انرژی یا سوخت میباشد

که دستگاه زغال فشرده) از اجزای مختلفی تشکیل شده است از جمله  دستگاه سرند که الک کردن مواد را انجام میدهد.

مشعل گازوییلی بخشی دیگری از این دستگاه می باشد. لوله ی سینوسیی (خشک کن)، مکنده ی توربینی ، سیلکون گریز از مرکز، خرد کن

چکشی، اکسترودر، پالت ، خفه کن، ماردون و سر سیلندر از دیگر بخش های تشکیل دهنده ی دستگاه تولید زغال فشرده میباشند.

و د ر نهایت دستگاه از طریق برق تامین میشود که بعد به کوره برده میشوند و در آنجا سوخت دستگاه را تامین مینمایند.

در واقع سوخت دستگاه زغال فشرده از طریق کوره های جهنمی انجام میشود.

هزینه راه اندازی خط تولید زغال فشرده چقدر است؟

قیمت دستگاه خط تولید زغال فشرده نسبت به تمام مزایایی که ذکر شد و با توجه به کیفیت بالا و پیشرفته بودن دستگاه بسیار مناسب میباشد و از کارایی بالایی برخوردار میباشد.

بنابراین دستگاه تولید زغال فشرده با قیمتی مناسب میتواند در اختیار کارفرما قرار گیرد و برای ایشان درآمد  و سود بالایی را در برداشته باشد.

چرا راه اندازی خط تولید زغال فشرده مورد استقبال بالایی قرار گرفته است؟

راه اندازی خط تولید زغال فشرده مورد استقبال بسیاری از کارآفرینان در ایران قرار گرفته است. اما چرا؟ علت این امر هم فراوانی منابع خاک اره (مواد دور ریختنی) در ایران، از کارگاه های چوب بری و مبلمان چوبی و غیره است. برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده باید بدانید که زغال به دو روش سنتی و صنعتی تولید می شود. در روش سنتی، متریال ما چوب و فضای کوره اتاق کاهگلی است. روش صنعتی یا استفاده از کوره صنعتی برای راه اندازی خط تولید زغال، به دستگاه های تولید زغال که با پیشرفت تکنولوژی تولید شده است نیاز داریم.

برای خط تولید زغال فشرده به چه دستگاه هایی نیاز داریم؟

برای سرمایه‌ و هزینه در خط تولید زغال فشرده ، نیاز به تولید زغال باکیفیت دارید تا بتوانید به سودآوری برسید. برای این کار به دستگاه‌های متفاوتی نیاز است.

اکسترودر

از مهمترین دستگاه‌ها برای راه‌اندازی خط تولید زغال اکسترودر است. تولید بریکت با مرغوبیت بالا، مطلوب یا ضعیف ناشی از عملکرد دستگاه اکسترودر است.

کوره

هر کوره برای تهیه زغال فشرده، دارای ۳ و ۴ دیواره است. این کوره‌ها مجهز به سیستم تابلو برق تمام اتوماتیک با سنسور و نمایشگر حرارتی، دودسوز، فیلتر صنعتی، سرکه گیر، مشعل گازی یا گازوئیلی و همچنین سیستم ایجاد خلا برای خنک شدن سریع محصول داخل کوره می‌باشند که در کمترین مدت زمان ممکن ( کمتر از یک شبانه روز) پخت را انجام می‌دهد.

کوره‌ها بر دو نوع صنعتی و سنتی هستند:

در کوره‌های صنعتی بریکت‌هایی که پخته می‌شوند و به زغال تبدیل می‌شوند خاکستر کمتری را از خود به جای می‌گذارند. به همین علت در کوره صنعتی محل تخلیه خاکستر زغال وجود ندارد. زغال‌هایی حاصل از این کوره‌ها در ابعاد و اندازه های بزرگتری هستند.

کوره‌های سنتی کاملا خود سوز هستند و به مشعل و مواد سوختنی نیاز ندارند.

خشک کن و سرند

دستگاه تولید زغال  در راه اندازی خط تولید زغال عبارت است از دستگاه خشک کن یا منبع حرارتی که با مشعل گازوئیلی یا گازی تغذیه می شود و باعث خشک شدن و از بین رفتن رطوبت مواد وارد شده به دستگاه تولید می‌شود که با گذشتن از سرند (صافی) با دستگاه قابل تنظیم میزان حجم ورودی مواد داخل لوله‌های سینوسی شده و با گردش در لوله های سینوسی به میزان رطوبت مورد نظر بین ۴ الی ۸ درصد می‌رسد و با ورود به سیکلون در آن جمع می‌شود تا برای استفاده در اکسترودر از آن خارج شود.

دستگاه چوب خرد کن

این دستگاه توان این را دارد که چوب و ضایعات چوب را تبدیل به خاک اره کند و مواد اولیه شما را برای تهیه زغال آماده کنند.

دستگاه بسته بندی

برای بسته بندی محصولات خود به این دستگاه نیاز دارید تا محصول نهایی خود را به بازار برسانید.