بهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدی

یکی از بیماری های شایع که امروزه بسیار فرا گیر شده است شقاق مقعدی است . این بیماری بیشتر افرادی را درگیر می کند که دارای یبوست هستند . برای درمان شقاق مقعدی روشهای متنوعی وجود دارد . شقاق اگر زود اقدام به پیگیری آن شود می تواند به راحتی درمان شود. شقاق مقعد به شکل یک قطره اشک خطی دردناک و یا ایجاد شکاف در بافت پوششی نرم و مرطوب (مخاط) قسمت انتهایی کانال مقعد ظاهر می‌شود.

عوامل دیگری مانند اسهال مزمن، بیماری های التهابی روده ، بیماری کولین، زور زدن در دوران کودکی، ماهیچه های اسفینتر مقعدی تنگ و در موارد کمی عفونت هایی مانند سفلیس و تبخال که از طریق روابط جنسی منتقل می شوند، می توانند دخیل باشند. بیشترین علامت رایج این بیماری ،خارش به همراه درد شدید یا خونریزی هنگام دفع مدفوع است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدی آشنا کنیم با ما همراه باشید

علت شقاق و یا فیشر خود را پیدا کنید :

اگر شکاف شما به دلیل یبوست یا اسهال ایجاد می شود ، می توانید چند عادت را تغییر دهید تا به کاهش فشار در کانال مقعد کمک کنید. این مراحل در بیشتر موارد می تواند به تسکین علائم و ترغیب بهبودی کمک کند.

هیدراته بمانید. در طول روز مقدار زیادی مایعات بدون کافئین بنوشید. (بیش از حد الکل و کافئین می تواند به کم آبی بدن منجر شود.)

یک رژیم غذایی غنی از فیبر بخورید. برای جلوگیری از یبوست ، هدف شما باید این باشد که هر روز ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنید. می توانید با داشتن تعداد بیشتری فیبر که می خورید ، به تدریج میزان خود را افزایش دهید.

سبوس گندم

سبوس جو دوسر

غلات سبوس دار ، از جمله برنج قهوه ای ، جو دوسر و ماکارونی غلات سبوس دار ، غلات و نان

نخود فرنگی و لوبیا

میوه های خانواده مرکبات

آلو و آب آناناس

 مکمل فیبر را امتحان کنید زیرا نمی توانید به اندازه کافی فیبر از مواد غذایی دریافت کنید. آنها می توانند به نرم شدن مدفوع کمک کرده و منظم تر شوند. در صورت عدم وجود فیبر بیشتر به رژیم غذایی ، ملین های بدون نسخه ممکن است کمک کنند. قبل از مصرف هرگونه ملین ، از پزشک خود بپرسید که چه چیزی را پیشنهاد می کند.

بهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدی

۱٫ درمان شقاق مقعدی با روغن زیتون و موم و عسل

به مقدار یکسان روغن زیتون، عسل و موم را داخل یک کاسه با هم مخلوط کنید. ترکیب را داخل مایکروویو تا حدی گرم کنید که موم کاملا آب شود. اجازه دهید سرد شود ، سپس روی قسمت مورد نظر بمالید ، این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

۲٫ نشستن داخل یک ظرف آب داغ

وان حمام( یا لگنی که بتوان داخل آن نشست) را از آب گرم پر کنید ، چند قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و هم بزنید. تا کمر داخل وان بنشینید و برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. این کار را ۲ تا ۳ بار درروز تکرار کنید.

نکته: میتوانید این کار یا کمپرس گرم ساده را بعد از مدفوع کردن، انجام دهید.

۳٫ سرکه سیب موثرترین روش درمان شقاق

سرکه ی سیب از موثرترین روش های درمان خانگی شناخته شده برای شقاق است . می توانید ترکیب سرکه ی سیب با آب و کمی عسل را هر روز به محل شقاق خود بمالید .

بهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدیبهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدی

مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی

ما توانسته ایم با بهره گیری از بهترین و برترین دستگاه های روز دنیا در محیطی کاملا بهداشتی توسط کادری مجرب و حرفه ای و همچنین پزشک متخصص اقدام به درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله درمان بواسیر ، درمان شقاق ( درمان فیشر ) ، درمان کیست مویی ، درمان فیستول ، درمان توده های ناحیه تناسلی ، درمان زگیل تناسلی به طور تخصصی و بدون درد و بیهوشی نموده و رضایت بیماران عزیز را جلب نمائیم و در سریع ترین زمان ممکن آن ها بهبود دهیم.

۰۲۱۶۶۹۲۸۷۱۲

۰۲۱۶۶۹۲۸۶۳۳