برنج چین دوم یا راتون چیست؟

برای #خرید_برنج چین دوم به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ قیمت برنج دونوج و قیمت برنج راتون چقدر است؟ برنج دونوج فریدونکنار چگونه کشت می شود؟ طرز پخت برنج  چین دوم چگونه است؟ این ها سوالاتی است که برای #خرید_برنج چین دوم به ذهن انسان می رسد. در ابتدا باید بدانید که برنج چین دوم، برنج دونوج و برنج راتون  همگی یک نوع برنج هستند و در ساختار آن ها چیز تفاوتی وجود ندارد. بنابراین برای خرید برنج در نظر داشته باشید که هیچ کدام از آن ها برتری نسبت به یکدیگر ندارند و این برنج با نام های مختلفی در بازار موجود است.

برنج چین دوم یا راتون چیست؟

برنج چین دوم یا راتون چیست؟ برنج چین دوم یا برنج راتون از جوانه زدن مجدد ساقه های برنج که یکبار حاصل داده است، کشت می شود. درواقع به دلیل همین جوانه زدن مجدد است که به برنج چین دوم، دو نوج یا جوانه دوم می گویند. بنابراین باید فهمیده باشید که برنج چین دوم کاشتن برنج در وقت دوم نیست و از همون ساقه های برنج اولیه حاصل می شود.

جالب است بدانید که در استان مازندارن، گیلان، گلستان، خوزستان و سایر شهرستان ها انواع برنج طبع سرد و طبع گرم کشت می شود اما کشت برنج چین دوم فقط از برنج های طبع گرم و زودرس مانند طارم، هاشمی و امراللهی ممکن است و برنج های شیرودی، فجر و سایر برنج های طبع سرد به دلیل دیررس بودن قابل برداشت دوم نیستند.

البته قابل ذکر است که برنچ چین دوم یا برنج راتون معمولا از مزارع استان مازندران قابل برداشت است زیرا این استان شرایط آب و هوایی مناسب رشد برنج در چین دوم را دارد. اما در برخی شهرستان های گیلان نیز امکان برداشت برنج چین دوم یا راتون وجود دارد.

راهنمای خرید برنج چین دوم یا راتون

بهترین راه برای #خرید_برنج، توجه به برنجی است که تا به حال مصرف می کردید که بر این اساس می توانید برای خرید برنج چین دوم یا راتون تصمیم بگیرید. برای خرید برنج مهم ترین فاکتورها نوع مصرف، بودجه شما، محل زندگی، کیفیت پخت و طعم برنج، عطر و بوی برنج و سلیقه شخصی شماست. با توجه به هریک از این عوامل می توانید برای خرید برنج اقدام کنید. به عنوان مثال اگر برای مراسمات، هتل، رستوران و ادارات به دنبال خرید برنج هستید، خرید برنج فجر، شیرودی و در کل برنج های پرمحصول به دلیل حجم زیاد تولید و قیمت پایین مقرون به صرفه تر است.

قیمت برنج چین دوم یا راتون

درباره قیمت برنج چین دوم یا راتون باید بگوییم که برنج دونوج گران ترین برنج در بین برنج های ایرانی محسوب می شود. قیمت برنج چین دوم یا راتون به دلیل کیفیت بالا، کم محصول بودن و عطر و طعم خوبی که دارد بالاست. به همین دلیل برنج چین دوم یا راتون بیشتر در منازل خود کشاورزان مورد استفاده است. بنابراین برنج چین دوم را به صورت محدود می توانید پیدا کنید و قیمت بالایی هم دارد.

درباره برنج دونوج فریدونکنار

برنج دونوج فریدونکنار به دلیل آب و هوای مستعد این شهرستان بسیار مورد استقبال است. برنج فریدونکنار و شهرستان های اطراف مانند بابلسر به دلیل آب و هوای نسبتا گرم تر از سایر همسایگانشان قابل یرداشت است و در کل شهرستان فریدونکنار برای کشت برنج دونوج بستر مناسبی دارد.

آیا برنج چین دوم یا برنج راتون تراریخته است؟

برای اعلام اینکه برنج چین دوم یا راتون تراریخته و سرطان زا است یا خیر باید توجه کنید که اکثر برنج های بازار به وسیله سم و کود شیمیایی کشت می شوند و استفاده از سم و کود برای برنج چین دوم امری غیر طبیعی نیست. مصرف سم و کود برای مبارزه با آفات و حشرات است.

اما علت اینکه چرا بیماری زا و تراریخته بودن را برای برنج چین دوم مطرح می کنند این است که برنج چین دوم بیشتر در معرض آفات و نفوذ حشرات است و به طبع به سم و کود بیشتری نیاز دارد. اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که در کشت اول هم گاهی مجبور به استفاده از سموم در دو نوبت جدا هستیم.