ارز مونرو Monero چیست؟

ارز مونرو Monero چیست؟ محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده رو به افزایش است. اینها ارزهای مجازییا دیجیتالی هستند که غیر متمرکز هستند و می توانند برای تجارت یا هزینه استفاده از فناوری بلاک چین استفاده شوند. هدف بسیاری از آنها افزایش حریم خصوصی و ناشناس ماندن است و اینکه آیا آنها به موفقیت دست پیدا می کنند قابل پیش بینی نیست.

برخی از این ارزها امکان مشاهده همه معاملات را در اختیار عموم قرار می دهند ، در حالی که برخی دیگر حریم خصوصی را اختیاری می کنند. و همچنان ، دیگران ویژگی حریم خصوصی را به طور ضمنی حفظ می کنند.وقتی بیشتر ما به ارزهای رمزنگاری شده فکر می کنیم ، بیت کوینو خرید اتریوم معمولاً اولین ارزشی است که به ذهن می آید. اینیکی از اولین در نوع خود بود که با استفاده از فناوریpeer-to-peer به کاربران امکان پرداخت با سکه های خود را داد. اما ارز دیگری وجود دارد که عمدتا به دلیل ویژگی های حریم خصوصی محبوبیت و استقبال بالایی را به دست آورده است. این یکی ارز مونرو نام دارد. این مقاله مفاهیم کلیدی ، ویژگی ها و چالش هایارز مونرو را توضیح می دهد.

ارز مونرو یک رمزنگاری منبع باز و حریم خصوصی است که در سال 2014 راه اندازی شد.بلاک چین آن مات است ، که با تغییر آدرس های مورد استفاده شرکت کنندگان ، جزئیات معامله و میزان هر تراکنش را ناشناس می کند.سرمایه گذاران می توانند ارز مونرو را با استفاده از CPU های خود استخراج کنند ، به این معنی که نیازی به پرداخت هزینه سخت افزار خاصی ندارند.ویژگی های حریم خصوصی آن باعث می شود Monero به راحتی برای فعالیت های غیرقانونی و همچنین برای استفاده در وب تاریک استفاده شود.

آشنایی با ارز رمزنگاری شده مونرو در صرافی ارز دیجیتال موربیت

Monero (XMR)یک رمزنگاری منبع باز و حریم خصوصی است که در سال 2014 راه اندازی شد. این بلاک چین ها ، که فناوری زیرین ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهند ، دفتر کل فعالیت های شرکت کنندگان هستند که تمام تراکنش های موجود در شبکه را نشان می دهند.

بلاک چین مونرو عمداً مبهم تنظیم شده است. جزئیات معامله ، مانند هویت فرستندگان و گیرندگان و میزان هر تراکنش را با مخفی کردن آدرس های مورد استفاده شرکت کنندگان ناشناس می کند.

در کنار ناشناس ماندن ، فرآیند استخراج برایMonero بر اساس یک مفهوم برابری خواهانه است. این اصل بر این است که همه مردم برابر هستند و مستحق فرصت های برابر هستند. توسعه دهندگان آن هنگام راه اندازیMonero هیچ گونه سودی برای خود نگه نداشتند ، اما برای توسعه بیشتر ارز مجازی ، از مشارکت و حمایت جامعه استفاده کردند.

تا 26 آگوست 2021 ، خرید مونرو با 295.05 دلار معامله می شد و سرمایه بازار آن 5.3 میلیارد دلار بود. این تفاوت فاحشی با قیمت پایانی 89.12 دلار در 26 اوت 2020 است. ارزش بازار در آن تاریخ 1.58 میلیارد دلار بود.

مونرو چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، بیت کوین محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در بازار است. این روی پروتکلی کار می کند که سعی می کند هویت شرکت کننده را با استفاده از آدرس های شبه نام حفظ کند. این نام های شبه ترکیبی از حروف و اعداد به طور تصادفی تولید می شوند.

اما این رویکرد حریم خصوصی محدودی را ارائه می دهد زیرا هم آدرس بیت کوین و هم تراکنش ها در بلاک چین ثبت شده و آنها را برای دسترسی عموم باز می کند. حتی آدرس های مستعار نیز کاملاً خصوصی نیستند. تعدادی از معاملات انجام شده توسط شرکت کننده در طول زمان را می توان به همان آدرس پیوند داد و به دیگران امکان می دهد از روند مالک آدرس و هویت آنها مطلع شوند.

مزیت دیگرارز مونرو نسبت به بیت کوین قابلیت تعامل است. این بدان معناست که می توان دو واحد پول را بدون هیچ تفاوتی بینیکدیگر جایگزین کرد. در حالی که دو اسکناس 1 دلاری از نظر ارزش برابر هستند ، قابل تعویض نیستند ، زیرا هر یک داراییک شماره سریال منحصر به فرد است. در مقابل ، دو شمش طلا با همان درجه قابل تعویض هستند ، زیرا هر دو دارای ارزش یکسانی هستند و هیچ ویژگی متمایزی ندارند. با استفاده از این قیاس ، یک بیت کوین 1 دلار اسکناس است ، در حالی که یک مونرو آن قطعه طلا است

سابقه معاملات هر بیت کوین در بلاک چین ثبت می شود. این امکان شناسایی واحدهای بیت کوین را می دهد که ممکن است با رویدادهای خاصی مرتبط باشند ، مانند کلاهبرداری ، قمار یا سرقت ، که راه را برای مسدود کردن ، تعلیقیا بستن حساب هایی که چنین واحدهایی را دارند هموار می کند. تصور کنید امروز چند بیت کوین دریافت می کنید که قبلاً برای قمار استفاده می شد ، و در آینده ممنوع شده و منجر به ضرر می شود.

ارز مونرودارای سابقه معاملات غیرقابل ردیابی است که به شرکت کنندگان یک شبکه بسیار امن تر ارائه می دهد که در آن آنها نمی توانند واحدهای تحت کنترل خود را رد یا در لیست سیاه دیگران قرار دهند.